Sønderborg Kommune
0   4

Jasmin er glad for struktur

Det har ikke altid været let at gå i skole for Jasmin. I dag går hun i 7.b. Hun er en aktiv elev, og hun har det godt på Nordals Skolen i Nordborg. Men sådan har det ikke altid været

»Der har været nogle trusler. Der har været noget mobning. Men jeg har fået hjælp af en trivselsmedarbejder«, siger Jasmin.

Hun føler også, at det er blevet bedre at være på skolen, efter at der er kommet meget mere fokus på ens og tydelig struktur. »I vores klasselærers timer har vi fået indført et system, når man råber navnene op. Så svarer man ved at sige et, to eller tre. Et, så har man det helt fint, to, så er man lidt nede, og tre, så har man brug for at snakke med læreren«, fortæller hun.

Artiklen fortsætter under banneret

»Det er rigtig godt. Jeg har brugt tre. Hvis man føler sig lidt syg, eller der er sket noget. Så kan læreren lige trække en ud, når timen går i gang. Så undgår man, at der bliver gjort et stort nummer ud af det. Og de andre forstår, at hvis man siger tre, så er det noget, man ikke vil dele«.

Hajmodellen, hvor alle lærere indleder timen på samme måde, mener hun gør undervisningen bedre.

»Timerne bliver ikke så pressede, og lektierne bliver læst. Alle vores lærere gør det på hver deres måde. Men alle starter med at skrive op, hvad vi skal. Nogle skriver lektier på tavlen, andre siger det, og nogle går hurtigt videre. Så afslutningen af timerne kunne godt være mere tydelig. Men starten af timen er blevet meget lettere at overskue«, siger Jasmin.

 


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Klag
Kommentaren er slettet

MERE OM EMNET

Når du er logget ind, kan du vælge de emner du ønsker at abonnere på, og få nyt direkte på email. Login

LÆS OGSÅ