For at du kan oprette indlæg i debatten kræver det at du har en profil og er logget ind.
OPRET PROFILOm Teknologiforståelse som fag og faglighed - Skal 'Teknologiforståelse' være et fag eller del af eksisterende fag?
Stem på Janne Riise Hansen - Der skal investeres meget mere i inklusion og specialundervisning
Janne er en af de fire kandidater, der stiller sig til rådighed- og tak for det, siger vi.
Hvis arbejdstidsaftalen og det samarbejdsspor, foreningen har valgt at følge, skal kunne løfte den enorme opgave, vi står i, så er det altafgørende, at de næste år ikke kommer til at gå med at arbejde i to forskellige retninger
HUSK det er fra i dag, at du kan stemme til hovedstyrelsesvalget. Mind også gerne kollegaerne om, at de skal stemme!
Hvis du er gravid under Covid-19 vurderer sundhedsstyrelsen, at du er i ”risiko-gruppen”. Der skal derfor tages særligt hensyn til dig. På daginstitutionsområdet har du mulighed for at gå på barsel med fuld løn fra uge 28. Hvorfor gælder dette ikke hvis du er fysisk på arbejde på en skole?
I morgen er der lovet en mere tydelig og klar udmelding fra undervisningsministeren ang. de kommende udvalgte afgangsprøver til sommer. Men er det helt utænkeligt, at jeg ’blot’ kommer til at teste sundhedsfagligt med en vatpind i stedet for siddende ved det grønne bord?
Jeg har tit oplevet, at det er lettere at danne relationer med eleverne i de praktiske fag end i de boglige. Det er jeg ikke ene om. Derfor har jeg undersøgt hvad der sker med relationerne, når materialiteten inddrages i undervisningen.
Kommentar til ”Nye lærere vil have mere praksis i uddannelsen - men forsker advarer”.
Som de sindige sønderjyder, vi er, kan vi godt forstå, hvis man ved første øjekast bliver en anelse forpustet af Lars Holmboes energiske engagement. Ved nærmere bekendtskab, finder man dog ret hurtigt ud af, at Lars har noget vigtigt på hjerte, og at det, der driver ham, er hans nærmest utrættelige kampgejst for DLF’s medlemmer. Det er et fortærsket udtryk, men Lars brænder vitterligt og nærmest i bogstaveligste forstand for vores fælles kamp.
Siden 2007 har jeg været formand for Børnehaveklasseforeningen og kongresdelegeret for fraktion 2 i DLF’s kongres. Derudover er jeg tilknyttet netværket for de faglige foreninger i DLF´s regi. Jeg har været ansat i Folkeskolen siden 1995 først i Helsingør og nu som børnehaveklasseleder på Trane skole og Børneby afd. Horne, Varde. Mine fagpolitiske erfaring har jeg via mit arbejde som TR og næstformand i MED ved Trane skole og Børneby samt mit virke som kredsstyrelsesmedlem i Varde Lærerkreds.
Ekkokammersnakken er ren selvbekræftelse, og den ligner mest af alt en rigtigt dårlig undskyldning for at svigte den demokratiske samtale,
Børn vokser med de opgaver de får - "pligter" lærer børnene , at de har betydning for fællesskabet. De sociale og adfærdsmæssige kompetencer har stor betydning for at kunne indgå i et "teamwork".
Med +18 % af alle lærerstillinger i landet besat af medarbejdere uden en formel læreruddannelse, kan det blive svært at give det faglige- og trivselsmæssige løft, som folketinget har bevilliget penge til.
”Læring Retur. Demokratisk Dannelse for en Menneskelig Fremtid”. Bogomtale
Er du én af de lærere, der stadig ikke har prøvet digitale Escape Rooms med dine elever? Eller har du prøvet det, men trænger til nye inputs? Det kan vist ikke længere været gået nogen lærers næse forbi, at disse hyggelige, hjernevridende gåder er kommet for at blive i undervisningen. Og det bedste af det hele er, at de er perfekte til onlineundervisning, men bestemt også kan bruges, når vi forhåbentlig snart vender tilbage til skolen igen.