Debat

For at du kan oprette indlæg i debatten kræver det at du har en profil og er logget ind.

OPRET PROFIL
0   2

Nødundervisning i de kreative fag

I disse dage, ser vi, hvor forskelligt vi griber nødundervisningen an.

0   0

Kortprosa dagbog

Hybrid af genrer

2   52

Den digitale folkeskole vender den tunge ende nedad

Hvis nogen skulle have glemt det, har coronakrisen givet dem en ordentlige huskekage: Skolen er i sin grundvold analog, og anderledes kan det ikke være.

0   6

Google meet

I morgen mødes jeg med mine elever i den ene klasse for at gribe an til mere almindelig undervisning.

0   5

Under åben himmel

Når alt andet fejler og falder fra hinanden, har vi musikken... og hinanden.

Indholdet fortsætter nedenunder

Nyeste sponserede blogindlæg

0   2

Coronaskolen dag 12

Fordele ved nødundervisning hjemmefra: 1) Man kan spise frokost på terrassen 2) Man kan spise kage til frokost, uden kollegerne kigger underligt 3) Man kan have sutsko på hele dagen

3   0

Møde med AMR

Dive’n’talk

0   2

"Er du der? "

Om at tale med eleverne når de ikke er der...

0   1

Design og byg en drage, mens du er i hjemmekarantæne.

Design og byg en drage...

0   1

Kortprosa

Skriv om et sted

0   0

Coronatid og de 17 verdensmål

Uanset om du arbejder online som lærer lige nu eller efter, når denne krise med coronavirus er overstået, vil der opstå behov for at undervise med og om denne verdens andre kriser. Som for eksempel klimakrise og ikke mindst behovet for en mere bærdygtig udvikling. Prøv at bruge de 17 verdensmål og se på forskellen mellem rige og fattige lande i kampen mod coronavirus.

0   1

Nordic-CRAFT

37 deltagere fra de nordiske lande, arbejdede den 3-5 marts 2020 med Nordic-CRAFT. Deltagerne bestod af både erfarne og nye brugere af eTwinning og Nordic-CRAFT. Hvilket skabte dynamik og nysgerrighed i arbejdsprocessen.

0   2

Brug tiden på at læse med jeres børn

Gør jeres børn en tjeneste, og grib en bog. Brug tiden under coronakrisen derhjemme fornuftigt. Hjælp dit barn med at læse, opfordrer dit barn til at læse, eller læs højt for dit barn uanset alder.

0   10

Corona-karantænen er både givende og opslidende

Efter blot fire dage med fjernundervisning satte min 9-årige datter en tegning op på døren til sit værelse med bogstaverne L-O-R-T. Da vi samme aften sagde godnat til hinanden, og jeg spurgte ind til tegningen, kiggede hun på mig med tårer i øjnene og sagde: ”Jeg savner, at alt er som det plejer…”

2   10

Hvad venter vi på Pernille?

Hvorfor er mundlig eksamen for 9. Ikke aflyst endnu?

0   2

Krisetid er fortælletid

Historien rummer mange eksempler på, at store samfundskriser kalder på aktiviteter, som fremmer fællesskab og nærvær mellem mennesker i form af historiefortælling, fællessang, højtlæsning, naturvandring og samtale. Mange lærere og pædagoger har ideer og gode erfaringer med denne type aktiviteter, hvor vi dyrker nærvær og samvær mellem børn og voksne. Efter min opfattelse, har de derfor et særligt ansvar for at inspirere forældre og bedsteforældre til at dyrke den slags aktiviteter i familierne. Det gælder i særlig grad i disse krisetider, hvor mange børn er ramt af den samme angst og usikkerhed som deres forældre.

5   18

“Det skal nok gå. Tror jeg nok”

Tanker fra en lærer med ondt i maven.

0   5

organisering af modtagerklasser

Er der tid nu? Hvem vil være med til en debat om organisering af modtagerklasser?

0   1

Dagbog fra Coronaskolen dag 11

Man skulle tro, at der var ved at være styr på logind og adgang til portalerne i denne uge tre af coronaskolen, men dagens udfordring har været, at minuddannelse var totalt nede. Heldigvis havde jeg planlagt en masse undervisning, som ikke foregik på portaler.

0   27

Karantæne er verdens bedste it-kursus

I sommers surmulede jeg over, at alle årsplaner skulle laves i Meebook. Som om jeg gad tvinges til at bruge sådan et latterligt program i min undervisning.  Og synes jeg, at det var nemt eller smart? Nej det da ved gud, jeg ikke gjorde. Jeg surmulede videre, da vi fik Aula UDEN lektiebog. Jammen hvad havde de kvajpander da forestillet sig? At eleverne skulle trawle ugeplanerne i Meebook igennem for samtlige fag hver dag? Ved juletid havde nærmest ingen af mine over 100 elever fået det lært. Så synes jeg måske, at det var nemt eller smart? Nej, det da ved gud, jeg ikke gjorde.