Debat

For at du kan oprette indlæg i debatten kræver det at du har en profil og er logget ind.

OPRET PROFIL
0   2

Den reflekterende skole-hjem-samtale

Hvad kendetegner den gode samtale mellem skolen og hjemmet, og hvordan får vi eleven mere på banen til disse samtaler? Mine samtaler tager udgangspunkt i elevens egen holdning til faget, arbejdsmetoder, indsats samt forbedringer – det virker godt for mig.

0   1

Programmering i matematikundervisningen i Sverige!

I Danmark diskuterer vi på livet løs om, hvad vi stiller op med programmering i folkeskolen, men der sker desværre ikke så meget mere.

2   9

”Ingen evidens for, at it i undervisningen virker”

Hvad betyder "it i undervisningen" i denne sammenhæng, og skal eleverne bare lære mere af det samme? Skal de slet ikke stifte bekendtskab med nutidig informationsteknologisk dannelse?

0   5

Hvorfor kan vi ikke bare fortælle sandheden?

Når man filosoferer med børn handler det ikke om at give sande svar på børnenes spørgsmål. Men betyder det så, at sandheden skal fordrejes eller forties?

1   21

Elever og lærere burde strejke - NU!

Efter som politikerne tydeligvis ikke gider at lytte til borgerne, så må vi elever og lærere vel tage sagen i egen hånd, og bruge andre metoder. Skrevet af formand for elevernes organisation De Danske Folkeskoleelever, Mathias Bach Frederiksen

7   21

Er vi ved et vendepunkt for skolen

Vi går fra et måltal på 96 % af børn i skolen til kvalitativt mål; alle børn har ret til faglig og social udvikling i fællesskab.

1   10

Det herrens år 2010

Også professorer er ansvarlige

0   22

Design dit eget fly

Video fra forløbet "Design dit eget fly"

0   6

Feedback er noget, man kan handle på! (3)

Det lykkedes sgu! Ida blev klogere på reportager.

0   4

Science Talenter hos DONG Energy og BIOFOS

5. og 6. klasses elever fra Dansborg- og Langhøjskolen deltog i uge 4 i Science Talent Camp hos DONG Energy og BIOFOS. Formålet var at styrke elevernes interesse for naturvidenskab igennem workshops om energi og spildevand og spændende besøg hos virksomhederne.

0   10

Bord dæk dig

En designopgave med fokus på samarbejde.

1   9

Det skal undersøges

Ministeriet har sammen med Skolelederforeningen og DLF igangsat et projekt ”Bedre kvalitet i matematik og dansk”. Stort anlagt med mange (i matematik) 4. - 5. klasses elever rundt om i Danmark som skal deltage på forskellig vis. Projektet omtales med forkortelsen KIDM og forløber i perioden 2016 - 2018. Projektgruppen består af folk fra fire UC’er (UCN, UCSyd, UCL og UCSJ) og to universiteter ( Ålborg og Syddanske).

0   0

Fri Pokémon til folket

Kulturformidling er ikke kun en privat sag.

1   3

Naturfagligt forløb med fokus på modelleringskompetencen

I de næste 10 biologitimer har jeg planlagt et forløb, hvor eleverne skal arbejde med modeller.

0   8

Nyttige links til bevægelse og idrætsundervisning

Kære alle idrætslærere! Lige meget om du underviser i indskolingen, mellemtrinnet eller udskolingen findes der mange muligheder for at blive klædt godt på som idrætslærer. Nogle af disse links kræver mere tid end andre (og nogle få kræver også betaling) – men rigtig mange gode hjemmesider er med til at hjælpe, inspirere og komme med nye input til undervisningen. Her har jeg udvalgt en del links, som i den grad er med til både at inspirere mig og samtidig give mig mulighed for at være up-to-date med den nyeste videnskab inden for idrætsverdenen.

0   4

Kom og vær med til at udvikle Fagfællesskabet Håndværk og Design!

Har du lyst til at være med til den fortsatte udvikling af Fagfællesskabet Håndværk og Design, så mød op til det åbne redaktionsmøde onsdag den 22. marts kl. i KPH på Vesterbro ikke langt fra Bavnehøjbadet.

0   10

Vi skal tage et opgør med den købte pædagogik

Vi har så travlt med at købe pædagogik i udlandet at vi glemmer at tjekke sandhedsværdien samt muligheden for at tænke selv

0   5

Vigtigheden af en konkret opgaveformulering

Hvordan kan vi forvente, at eleverne skriver en god og indsigtsfuld opgave, hvis ikke opgaveformuleringen har præciseret vilkårene for eleverne?