Debat

For at du kan oprette indlæg i debatten kræver det at du har en profil og er logget ind.

OPRET PROFIL
1   0

Inspirerende skoleudvikling i Norge

Af Ottar Ness, Professor i rådgivningsvitenskap. Institutt for pedagogikk og livslang læring, NTNU, og Gro Emmertsen Lund, ph.d., selvstændig konsulent, forfatter, forsker og en del af NO!SE: Network of independent scholars in Education

0   5

Velkommen til forkortelsernes paradis

PLC, PPV, PPR, KIL, TUS, MUS, AKT, SSP … Strømmen af forkortelser har ingen ende villet tage denne første uge som lærer.

1   6

Er næstekærligheden på prøve - og har den en grænse?

Refleksioner under forløbet om næstekærlighed på 8. og 9. årgang.

0   0

Hjælp til motivation af alle elever

Motiverende Interview kan bruges til mange ting i en skolekontekst - bl.a. adfærdsændringer, konflikthåndtering og forebyggelse og reduktion af mobning. To erfarne undervisere i MI giver deres bud på, hvad MI kan bruges til i folkeskolen.

0   2

Ørkenvandring

0   10

Men vi skal længere ind...

Med reformens indtog kom der blandt andet meget fokus på bevægelsesbegrebet. Længere skoledage kræver variation og bevægelse i undervisningen, men vi må ikke glemme at få elevernes puls ned igen. Med et forløb i yoga under indholdsområdet kropsbasis, fik jeg øjnene op for vigtigheden i at træne afspænding med mine elever.

2   37

Fire anbefalinger til en ny læreruddannelse

Som underviser på læreruddannelsen i mange år vil jeg (helt uden at benytte mig af konsulentydelser) gerne give mit bud på, hvordan læreruddannelsen kvalificeres i såvel indhold som form.

0   11

Tale til afgangselever

Min omsorg for jeres velbehag har ikke altid været førsteprioritet. Det ville også være en falliterklæring.

0   8

Dyreindvolde, Tal R og papir

Hvis overskriften forvirrer dig, eller du ved en fejl har forvildet dig ind på min blog om billedkunst i folkeskolen, så læs endelig bare videre. Men jeg kan godt afsløre, at det handler om et godt tip og kunst.

0   3

Inklusion af bonusbørn

Børn inkluderer nemmere ’nye børn’ i familien, når de voksne i den nye familie viser vejen

0   3

Aktivt og passivt rod

Rod flytter ikke sig selv

0   3

Kilder i nyhederne

Når den gode kilde inspirerer en, er man nødt til at slå til - også selv om man sidder midt i morgenkaffen.

0   2

Hvem må blande sig i skolen?

Kommercielle og politiske interesser i skolen. Godt eller skidt?

0   6

Origami. Hvordan laver man en kran ud af papir (video lektion)

Origami video tutorial. I denne video lærer du, hvordan du laver en kran ud af papir med egne hænder.

1   5

Fejring af frankofonien i marts måned 2019

Ved at gå ind på linket til det franske instituts hjemmeside, får I som fransklærere mulighed for og inspiration til at være med til at fejre frankofonien i marts måned sammen med jeres elever

0   19

Matematiklærerens manglende linjefag

Som udøvende lærer oplever man ofte, at der er noget man ikke lige føler, at man har linjefag i.

3   8

Taletursbamsen Dumbo - hvorfor Dumbo er en meddeltager, når vi laver udforskende dialog i klasserummet

En guide til at implementere tøjdyret i en dialog- og begrebsudforskende undervisningssammenhæng på tværs af fagene. En reportage fra Sct. Albani Skole, Odense.