En stor andel af natur/teknologi-lærerne føler sig ikke klædt på at undervise i fagets færdigheds- og vidensområder.
Fra rapporten "Undersøgelse af kompetencebehov blandt naturfagslærere i grundskolen"
Så stort er uddannelsesefterslæbet i natur/teknologi
Naturfagslærerne efterspørger fagdidaktisk kompetenceudvikling, og særligt natur/teknologi-lærerne mangler faguddannelse og i modsætning til lærerne i udskolingens naturfag føler mange af dem sig ikke klædt på til at undervise i fagets færdigheds- og vidensområder, viser en ny rapport for ministeriet. I den nationale naturvidenskabsstrategi er der afsat i alt 24 millioner kroner til initiativer, der kan give naturfagslærerne et kompetenceløft, og ministeriet går nu i dialog med professionshøjskolerne om kompetenceudviklingsforløb og materialer.
Bemærk
Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.
Uvm.dk: "Rapport: Naturfagslærerne har brug for fagligt løft"