Debat Skoleledelse
2   306

Fordeling af arbejdsopgaver – ikke tidtælleri

Kære Bjarne Kent Nielsen.

Jeg er helt uenig i din fremstilling af og retorik vedrørende lærerarbejdet (debatindlæg i Folkeskolen nummer 10, redaktionen).

Skolelederforeningen har i hele forhandlingsforløbet fremhævet, at vi har ønsket et større ledelsesmæssigt råderum, bedre fleksibilitetsmuligheder og en aftale, der i højere grad understøtter fællesskabet og samarbejdet i skolen.

Skolelederne vil understøtte lærerarbejdet som det professionsarbejde, det er og skal være. Lærerarbejde skal også fremover være præget af høj grad af autonomi, ansvar, engagement og kvalitetsbevidsthed. Uanset om det er i op- eller nedgangstider.

Artiklen fortsætter under banneret

Men fællesskabet og et meget tættere samarbejde i selve undervisningen skal prioriteres op. Det vil give bedre resultater for eleverne, og det vil give et bedre arbejdsmiljø.

Ledelse skal i den sammenhæng handle om fordeling af arbejdsopgaver og ikke om tidtælleri. Der er en bestemt mængde arbejde på skolen, der skal udføres. Det skal fordeles så kvalitetsbevidst og retfærdigt som muligt mellem de medarbejdere, der er ansat.

»Pølsefabriklønarbejdere« er der ikke plads til i folkeskolen.


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Gem Annuler
Gemmer, vent venligst...
Klag
Kommentaren er slettet

MERE OM EMNET

Når du er logget ind, kan du vælge de emner du ønsker at abonnere på, og få nyt direkte på email. Login

LÆS OGSÅ