KL
6   237

Skolerigsdag i dag: KL vil have centrale elevmål

Skoleledere, lærere, forvaltningsfolk og skolepolitikere fra hele Danmark, i alt cirka 3500 mennesker, mødes i Aalborg i dag til KL’s Skolerigsdag. På skolerigsdagen spiller KL blandt andet ud med et krav om centralt fastlagte læringsmål for eleverne.

På forhånd har KL løftet lidt af sløret for en Rambøll-undersøgelse, foreningen har fået gennemført.

Den viser at 39 procent af de adspurgte lærere opstiller individuelle mål for eleverne. Og 38 procent af lærerne er ugentligt i dialog med de enkelte elever om deres resultater og progression.

Artiklen fortsætter under banneret

"I dag skal lærerne selv sidde og oversætte fælles mål til læringsmål. Vi vil i stedet have det gjort centralt, så den enkelte elev sammen med læreren ved, hvad han eller hun skal nå. Derefter skal der hyppigt og systematisk følges op på, om eleven nåede de læringsmål," siger Jane Findahl, formand for KL's Børne-og Kulturudvalg, til Berlingske.

"Vi ved fra forskning, at elever lærer mere, når der er tydelige mål for, hvad de skal lære. Vi ved, at elever lærer mere, når undervisningen tager udgangspunkt i virkeligheden. Og vi ved, at samarbejde gavner kvaliteten i undervisningen. Vi skal bruge den viden og undersøgelsens resultater, når vi skal udvikle skolen og justere skolepolitikken i vores kommuner", siger KL-formand Erik Nielsen.


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Gem Annuler
Gemmer, vent venligst...
Klag
Kommentaren er slettet

MERE OM EMNET

Når du er logget ind, kan du vælge de emner du ønsker at abonnere på, og få nyt direkte på email. Login

LÆS OGSÅ