Debat
Udeskole, uforudsigelighed og læremål
Hvordan tilrettelægger og gennemfører man undervisning under åben himmel, som både indeholder sociale, læringsfyldte og pædagogiske elementer?
Bemærk
Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.
Nu er skolerne blevet genåbnet for de yngste børn. I den forbindelse fremhæves udeskole og udendørsaktiviteter som et væsentligt tiltag, der skal sikre, at coronasmitten ikke spreder sig for meget og for hurtigt.
Men hvordan tilrettelægger og gennemfører man undervisning under åben himmel, som både indeholder sociale, læringsfyldte og pædagogiske elementer?
I denne podcast taler vi med lektor ved videreuddannelsesområdet Pædagogik og Skole på Københavns Professionshøjskole Thorleif Frøkjær og lektor Pernille Malberg Dyg fra Institut for Sygeplejerske- og Ernæringsuddannelser om udeskole.
https://alumne.kp.dk/posts/udeskole-uforudsigelighed-og-laeringsmal