Debat
0   0

Udeskole, uforudsigelighed og læremål

Hvordan tilrettelægger og gennemfører man undervisning under åben himmel, som både indeholder sociale, læringsfyldte og pædagogiske elementer?

Nu er skolerne blevet genåbnet for de yngste børn. I den forbindelse fremhæves udeskole og udendørsaktiviteter som et væsentligt tiltag, der skal sikre, at coronasmitten ikke spreder sig for meget og for hurtigt. Men hvordan tilrettelægger og gennemfører man undervisning under åben himmel, som både indeholder sociale, læringsfyldte og pædagogiske elementer?

I denne podcast taler vi med lektor ved videreuddannelsesområdet Pædagogik og Skole på Københavns Professionshøjskole Thorleif Frøkjær og lektor Pernille Malberg Dyg fra Institut for Sygeplejerske- og Ernæringsuddannelser om udeskole.

Artiklen fortsætter under banneret

https://alumne.kp.dk/posts/udeskole-uforudsigelighed-og-laeringsmal


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Gem Annuler
Gemmer, vent venligst...
Klag
Kommentaren er slettet

MERE OM EMNET

Når du er logget ind, kan du vælge de emner du ønsker at abonnere på, og få nyt direkte på email. Login

LÆS OGSÅ