Debat

Udeskole, uforudsigelighed og læremål

Hvordan tilrettelægger og gennemfører man undervisning under åben himmel, som både indeholder sociale, læringsfyldte og pædagogiske elementer?

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Nu er skolerne blevet genåbnet for de yngste børn. I den forbindelse fremhæves udeskole og udendørsaktiviteter som et væsentligt tiltag, der skal sikre, at coronasmitten ikke spreder sig for meget og for hurtigt. Men hvordan tilrettelægger og gennemfører man undervisning under åben himmel, som både indeholder sociale, læringsfyldte og pædagogiske elementer?

I denne podcast taler vi med lektor ved videreuddannelsesområdet Pædagogik og Skole på Københavns Professionshøjskole Thorleif Frøkjær og lektor Pernille Malberg Dyg fra Institut for Sygeplejerske- og Ernæringsuddannelser om udeskole.

https://alumne.kp.dk/posts/udeskole-uforudsigelighed-og-laeringsmal

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget