Du har stadig mulighed for hjælpe til med at styrke engelsk-faget

Der er tid endnu til at give sin egen personlige statusvurdering af, hvordan det går med engelsk-faget, og hvordan faget kan styrkes. Find link til undersøgelsen i artiklen.

Publiceret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Det er Professionshøjskolen Via, der sammen med det Nationale Center for Fremmedsprog vil undersøge engelskfagets udfordringer og potentialer. 

Undersøgelsen har været i gang siden 10. marts, men lektor i engelsk og master i Dansk som Andetsprog på professionshøjskolen Via Anja Bols Slåttvik oplyser til folkeskolen.dk/engelsk, at man håbet på en større deltagelse.  

Forskerne har derfor forlænget indsamlingsperioden, så det nu er muligt at deltage indtil den 15. april.

Undersøgelsen er målrettet alle engelsklærere i uddannelsessystemet. I spørgeskemaet spørges engelsklærerne blandt andet ind til, hvordan de ser fagets fremtid, om de ser faget samarbejde mere med de andre fremmedsprog og om lærerne kender til de faglige og sproglige kompetencer, eleverne skal have opnået, hvis de skal bruge engelsk videre i uddannelsessystemet.

Du finder undersøgelsen her.