Forskning Dansk som andetsprog
2   2

Svensk forskning: Lærere har ingen strategier for flersprogedes læsning

"Ingen af lærerne eller skolerne havde nogen særlige strategier for at understøtte læseundervisningen for de flersprogede elever. Ind i mellem kunde eleverne få lov at lytte til en bog først eller at slå ord op, de ikke kendte, men ikke med tanke på flersprogetheden", fortæller svenske Monica Bravo Granström, der har skrevet ph.d. om læseundervisning i Sverige, Tyskland og Chile. Hun er meget overrasket over lærernes manglende refleksion over elevernes flersprogethed, siger hun på skolporten.se


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Gem Annuler
Gemmer, vent venligst...
Klag
Kommentaren er slettet

MERE OM EMNET

Når du er logget ind, kan du vælge de emner du ønsker at abonnere på, og få nyt direkte på email. Login

LÆS OGSÅ

Netværket Dansk som andetsprog er for alle, som underviser i dansk som andetsprog eller har interesse for undervisning af flersprogede elever og nyankomne. 

Læs mere om de faglige netværk
Nu får du et nyhedsbrev (inkl. fagrelevante annoncer) fra netværket. Du kan ændre dine valg af nyhedsbreve på din profilside.
575 andre er allerede tilmeldt
Nyhed: Nyt fagligt netværk

NYHED! Vidste du, at du lige nu læser på Folkeskolens helt nye faglige netværk Dansk som andetsprog?

Tilmeld dig netværket og få en mail med ny faglig viden, forskning og erfaringsdeling.

Nu får du et nyhedsbrev (inkl. fagrelevante annoncer) fra netværket. Du kan ændre dine valg af nyhedsbreve på din profilside.