At forandre til noget bedre

Dafolo orienterede om DLF's udviklingsprojekt

Publiceret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Dialog, dataindsamling, mødet med almindelige medlemmer og omverdenens analyse. Det er fire hovedpunkter i firmaet Dafolos arbejde for DLF's udviklingsprojekt. Medlemmerne skal spørges om, hvad de mener om foreningen, og hvordan de forestiller sig, at DLF vil se ud om fem år, fortalte direktør Per Østergård, ansvarlig for den eksterne bistand.

'Hvis vi skal have succes, må vi ud på skolerne og bruge lyttesansen. Det er vigtigt, at alle medlemmer føler, at de ejer dette projekt, så alle bliver inddraget'.

Udviklingsprojektet blev besluttet på sidste kongres og har nu været i gang i et par måneder. En af ambitionerne er at gøre arbejdsprocessen tydelig, og derfor fortalte Per Østergård kongressen om, hvordan projektet forløber.

Dafolo har holdt otte møder med kredsrepræsentanter og oplever, at der er meget forskellige forventninger.

'Vi oplever en del skepsis, og vi har fået mange relevante spørgsmål og gode råd', fortalte Per Østergård, som advarede mod at tro, at projektet kan løse alle problemer.

Der var ikke nogen debat om emnet, men Henning Pedersen fra pensionistfraktionen ville sikre sig, at man også lytter til de pensionerede læreres erfaringer.

Astrid Schjødt Pedersen, som er DLF's ansvarlige for udviklingsprojektet, fortalte, at der allerede er aftalt møde med pensionisternes repræsentanter.