På Enginering day forleden var der faktisk elever, der arbejdede med, hvordan man kan klimasikre huse, her på Ellemarkskolen i Køge.

Elev: Uden kreative fag kan vi ikke løse klimaproblemerne

En folkeskoleelev appellerer i et debatindlæg i dagens Politiken til politikerne om flere timer med kreativ problemløsning. Elliot Trier har ingen kreative fag på skemaet i 8. klasse, men mener, at det vil ruste ham bedre til at løse klimaproblemerne at lære at bygge huse eller fikse mobiler end at kunne at kunne pythagoras udenad. "Når I voksne overlader klimaproblemet til os, er det mindste, I kan gøre, at give os værktøjerne til at løse det. Lær Danmark at tænke selv og tænke innovativt", skriver han.

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Politiken: "Folkeskoleelev: Giv os værktøjerne til at løse klimaproblemet"