Debat
0   396

Læring i eksterne miljøer styrker motivationen

Hvordan styrker vi elevernes læring og motivation i historieundervisningen? Hvordan kan man bruge anderledes læringstilbud i undervisningen? Hvad kan rollespil og læring i eksterne miljøer betyde for læring og motivation? Det satte vi os for at undersøge!

Historiefaget opleves af mange elever abstrakt og uinteressant. Det lærte vi i mødet med eleverne på Befæstningen og gennem vores praktikker. Det samme mønster viste sig i den kvantitative og kvalitative empiri, vi indsamlede blandt ca. 100 elever mellem 4. og 9. klasse i Københavns Kommune i forbindelse med vores bachelorprojekter. På den baggrund satte vi os for at undersøge, hvordan man kan øge elevernes motivation og interesse i historieundervisningen. Svaret er rollespil og læring i eksterne miljøer, og nøgleordene er forberedelse, læringsmål og rammesætning. 

 

Artiklen fortsætter under banneret

Vedhæftet er artiklen, som vi skrev i forlængelse af vores bachelorprojekter.

Downloads

Artikel


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Klag
Kommentaren er slettet

MERE OM EMNET

Når du er logget ind, kan du vælge de emner du ønsker at abonnere på, og få nyt direkte på email. Login

LÆS OGSÅ

Historie- og samfundsfagsnetværket er for alle, der underviser i eller interesserer sig for de to fag. I samarbejde med foreningen Falihos.

Læs mere om de faglige netværk
6.270 andre er allerede tilmeldt
Vind et weekendophold

Like Folkeskolen på Facebook og deltag i lodtrækningen om et weekendophold for to på et af de skønne Sinatur-hoteller med alt betalt!