Gå til indhold
  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
  • Kontakt
  • Nyhedsbreve
  • Magasin
  • Lærerprofession.dk
  • Annoncering
  • Arrangementer
  • Lærerkursus.dk
Folkeskolen
  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
Debat

Læring i eksterne miljøer styrker motivationen

Hvordan styrker vi elevernes læring og motivation i historieundervisningen? Hvordan kan man bruge anderledes læringstilbud i undervisningen? Hvad kan rollespil og læring i eksterne miljøer betyde for læring og motivation? Det satte vi os for at undersøge!

Malene Norup
Start debatten
28. oktober 2015, kl. 11:50

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring.

Start debatten

Historiefaget opleves af mange elever abstrakt og uinteressant. Det lærte vi i mødet med eleverne på Befæstningen og gennem vores praktikker. Det samme mønster viste sig i den kvantitative og kvalitative empiri, vi indsamlede blandt ca. 100 elever mellem 4. og 9. klasse i Københavns Kommune i forbindelse med vores bachelorprojekter. På den baggrund satte vi os for at undersøge, hvordan man kan øge elevernes motivation og interesse i historieundervisningen. Svaret er rollespil og læring i eksterne miljøer, og nøgleordene er forberedelse, læringsmål og rammesætning.

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk – medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Vedhæftet er artiklen, som vi skrev i forlængelse af vores bachelorprojekter.

Start debatten
Debat
Her kan du kommentere på artiklen:

Læring i eksterne miljøer styrker motivationen

Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.

Naja Dandanell debatredaktør
  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
Folkeskolen
Your browser does not support the video tag.

Fagbladet Folkeskolen
Kompagnistræde 34, 3
1208 København K

Skriv til os: folkeskolen@folkeskolen.dk

Ring til os: 3369 6300

  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
  • Nyhedsbreve
  • Arrangementer
  • Lærerprofession.dk
  • Magasin
  • Levering
  • Udgivelsesplaner
  • Abonnement
  • Om Folkeskolen
  • Kontakt
  • Etik
  • Ophavsret
  • Annoncering
  • Lærerkursus.dk
  • Lejrskolekataloget.dk
  • Cookiepolitik
  • Administrer samtykke

Følg os: Facebook · Instagram · Linkedin

Ansv. chefredaktør:
Andreas Marckmann Andreassen
 
Udgives af:
Fagbladet Folkeskolen ApS