Debat
Handler teknologiforståelse om blyanter?
Handler teknologiforståelse om blyanter?
Er du klædt på til at undervise i teknologiforståelse? Hvis ikke, hvordan bliver du det så?
Bemærk
Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.
Ugens gæster i Bogklog er forfatterne til bogen Teknologiforståelse – i et scenariedidaktisk perspektiv, Morten Raahauge Philips Københavns Professionshøjskole og Simon Skov Fougt Faculty of Arts - Aarhus Universitet
Morten og Simon svarer på spørgsmål fra bogens målgruppe. Du får blandt andet svar på spørgsmål som: · Hvordan underviser man i teknologiforståelse? · Hvad er et scenariedidaktisk perspektiv? · Hvor dygtig skal læreren egentlig selv være til programmering mm.? · Hvad skal vi med teknologiforståelse i skolen?
Lyt med, hvor du nu engang hører dine podcasts.