Debat

Handler teknologiforståelse om blyanter?

Handler teknologiforståelse om blyanter? Er du klædt på til at undervise i teknologiforståelse? Hvis ikke, hvordan bliver du det så?

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Ugens gæster i  Bogklog er forfatterne til bogen Teknologiforståelse – i et scenariedidaktisk perspektiv, Morten Raahauge Philips Københavns Professionshøjskole og Simon Skov Fougt Faculty of Arts - Aarhus Universitet

Morten og Simon svarer på spørgsmål fra bogens målgruppe. Du får blandt andet svar på spørgsmål som: ·      Hvordan underviser man i teknologiforståelse?  ·      Hvad er et scenariedidaktisk perspektiv? ·      Hvor dygtig skal læreren egentlig selv være til programmering mm.?  ·      Hvad skal vi med teknologiforståelse i skolen?

Lyt med, hvor du nu engang hører dine podcasts.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget