Gode spørgsmål

Ros til de studerende, med de fik ikke udgivet deres spil

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Religionspædagogisk Forlag udgiver ingen af de fem spil, som de lærerstuderende på første årgang på Frederiksberg Seminarium har udviklet. Men der er meget ros fra forlagets redaktør Michael Riis, der i øvrigt selv er seminarielektor. Og en opfordring til holdet om at skrive en reportage om deres arbejde til tidsskriftet »Religionslæreren«.

»Niveauet er ganske højt, i betragtning af hvor I er i uddannelsen. Jeg forlanger mere af spillene, end man med rimelighed kan forlange af jer«, skriver Michael Riis i sin tilbagemelding til de studerende. Han har skrevet en samlet kommentar samt en evaluering til hver enkelt gruppe.

»Der er mange fine ansatser og konkretiseringer af, hvad især evaluering af elevers læring i forhold til religionsfaget også kan være - i stedet for blot en dødssyg test«, skriver han.

Til nogle af spillene har Michael Riis spørgmål om, hvad eleverne egentlig lærer af at spille det, og han mener, at der i nogle tilfælde bliver tale om, at udtrykssiden overtager for meget plads fra indholdssiden. Men han har også ros til de studerendes spørgsmål, der tilfører eleverne viden og kræver, at de forholder sig til et spørgsmål på baggrund af denne viden.

Innovative link

Læs mere om Frederiksberg Seminariums innovative projekter på www.C-PI.dk

Og andre link til inspiration:

Young Enterprise: www.ye.dk

Idea House: www.idea-house.dk

Selvstændighedsfonden:

www.selvstaendighedsfonden.dk

Emu: www.emu.dk