Godt for alle parter

Skole-hjem-samtaler er afgørende for at få klassen til at fungere, svarer over halvdelen af lærerne i en rundspørge i Folkeskolens Lærerpanel. Og der er plads til forbedringer.

Publiceret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Et flertal af lærerne mener, at skole-hjem-samtaler med forældrene er helt afgørende for at få klassen til at fungere.

Samlet set svarer 56,4 procent ja til det udsagn i en rundspørge, A&B Analyse har udført for fagbladet Folkeskolen. Børnehaveklasselederne er en suveræn topscorer, når man ser på stillingskategorier. Her er 100 procent enige i udsagnet.

"Når forældrene er helt med, kan de lettere bakke op om tiltag", skriver en lærer i undersøgelsen. En anden udtrykker det på denne måde: "Det er godt for både elever og forældre at komme og lytte til, hvordan skolen går", mens en tredje peger på, at samtaler kan anskueliggøre for eleven, at forældre og lærere har accept af hinanden.

Powered by Labrador CMS