Tre måneder med fælles forståelse

På Frederiksberg nåede forvaltning og lærerkreds til en fælles forståelse om skoleårets planlægning og opgaveoversigten i foråret. Og selvom det ikke er en aftale, og den kun har virket i tre måneder, kan tillidsrepræsentant Søren Dahlstrøm mærke en effekt.

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Tillidsrepræsentant: Billedet bliver for lyserødt 

"At vi har fået en fælles forståelse har øget opmærksomheden på, at det er et fælles anliggende mellem ledelse og medarbejdere og mellem arbejdsgiver og arbejdstager at få det til at fungere", siger Søren Dahlstrøm, der er tillidsrepræsentant på Søndermarkskolen på Frederiksberg og med til det første af en række dialogmøder landet over om lærernes arbejdstid.

Det er ikke noget omfattende papir, de to parter er nået til enighed om på Frederiksberg:

"Men det er et godt signal, også til lærerne", siger Søren Dahlstrøm. "Skolelederne har fået større opmærksomhed på deres rolle i tilrettelæggelsen af arbejdet på skolen, fordi der nu står, at opgaverne skal fordeles efter gennemskuelige og saglige kriterier, og vi har fået en fælles reference".

Dialogmøder starter i dag: 68 ud af 98 kommuner har lokalaftaler

Læs mere

Fælles forståelse, Fredeiksberg