Debat

Chromebooks i undervisningen

Fordele og ulemper ved brug af Chromebooks i undervisningen

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Jeg er igang med min 1. praktikperiode i forbindelse med min læreruddannelse, og jeg er netop ude at observere undervisningen i nogle 5. og 6. klasser. I undervisningen bliver der gjort meget brug af chromebooks, og jeg ser en masse problematiker ved brugen af disse chromebooks. Mange elever bliver distraheret af en masse anden underholdning på computerne, og de tager ikke ansvar for egen læring. De er gode til at snyde læreren, forstået på den måde, at de lader som om, at de laver noget, ved at åbne det rigtige faneblad hver gang læreren går forbi. Desuden oplever jeg, at eleverne deler hinandens arbejde / noter i google docs, således at de får svarene fra hinanden. Herved opnår alle elever ikke optimal læring. Jeg ønsker at høre, hvilken oplevelse I har med IT i undervisningen. Hvilke fordele og hvilke ulemper der forekommer ved brugen af chromebooks? Hvad er forskellen på at lave tingene digitalt og manuelt? 

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget