Debat
0   5

Chromebooks i undervisningen

Fordele og ulemper ved brug af Chromebooks i undervisningen

Jeg er igang med min 1. praktikperiode i forbindelse med min læreruddannelse, og jeg er netop ude at observere undervisningen i nogle 5. og 6. klasser. I undervisningen bliver der gjort meget brug af chromebooks, og jeg ser en masse problematiker ved brugen af disse chromebooks. Mange elever bliver distraheret af en masse anden underholdning på computerne, og de tager ikke ansvar for egen læring. De er gode til at snyde læreren, forstået på den måde, at de lader som om, at de laver noget, ved at åbne det rigtige faneblad hver gang læreren går forbi. Desuden oplever jeg, at eleverne deler hinandens arbejde / noter i google docs, således at de får svarene fra hinanden. Herved opnår alle elever ikke optimal læring. Jeg ønsker at høre, hvilken oplevelse I har med IT i undervisningen. Hvilke fordele og hvilke ulemper der forekommer ved brugen af chromebooks? Hvad er forskellen på at lave tingene digitalt og manuelt? 

 

Artiklen fortsætter under banneret


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Gem Annuler
Gemmer, vent venligst...
Klag
Kommentaren er slettet

MERE OM EMNET

Når du er logget ind, kan du vælge de emner du ønsker at abonnere på, og få nyt direkte på email. Login

LÆS OGSÅ

It-netværket er for alle, der underviser i eller interesserer sig for it i folkeskolen. 

Læs mere om de faglige netværk
Nu får du et nyhedsbrev (inkl. fagrelevante annoncer) fra netværket. Du kan ændre dine valg af nyhedsbreve på din profilside.
11.456 andre er allerede tilmeldt