Skolelederne: En god dag for folkeskolen

Dette er grundlæggende det, vi har bedt om. At parterne er nået til et resultat. Det er helt centralt for at skabe en god skole, til glæde for lærere, ledere og elever og forældre, siger Claus Hjortdal, som er formand for Skolelederforeningen.

Publiceret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

"Bare det, at der er nået en enighed, er en stor forbedring. Men desuden synes jeg, at der er nogle ret præcist formulerede muligheder for forbedringer for lærerne. Der er blandt andet muligheder for at indgå aftaler om at afsætte en pulje af tid til opgaver, som læreren selv kan anvende, hvis man lokalt synes at det er en god ide", siger Claus Hjortdal.

Aftalen har i hvert fald skabt mulighed for at skabe fleksibilitet hen over skoleåret, fremhæver formanden for skolelederne.

Han er også meget tilfreds med, at de lokale politikere nu får ansvar for at tænke på skolens resurser ind, når skoleåret bliver planlagt.

"Det ansvar vil vi gerne have understreget", siger Claus Hjortdal,