Debat

Hvad handler konflikten om?

KL ønsker blot at lederen skal lede. Lærerne vil ikke opgive sin ret til at bestemme over skolen. Ja? Næ. KL vil have at lærerne yder mere undervisning (uden at betale for det)

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Hvad er det konflikten handler om?

13/4 "konflikten handler om retten til at lede og fordele arbejdet i folkeskolen"

http://www.kl.dk/Om-KL/Larerforeningen-kan-selv-stoppe-konflikten-id126397/19/4

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

"Med disse ord afslørede lærernes formand Anders Bondo Christensen selv til en lockout fest for 2.000 lærere, hvad konflikten mellem KL og Danmarks Lærerforening egentligt handler om: nemlig at Danmarks Lærerforening ikke vil opgive sin helt særlige aftaleret til at bestemme over skolen"

http://www.kl.dk/Folkeskolen/Blitzlyset-afslorer-Bondo-id126940/?section=31275

Det er åbenlyst at KL fremturer, at hele konflikten er centreret omkring at lærerne ikke vil opgive sine rettigheder til at bestemme over skolen. KL ønsker blot at lederen skal bestemme. Er det konfliktens kerne?

Næ.

Det eneste, der tæller for KL er, at der skal undervises mere, uden at kommunerne skal betale for det.

19/4 "Ingen af modellerne fra Danmarks Lærerforening vil bidrage til at modernisere arbejdet i folkeskolen og give mere undervisning til eleverne, som KL ønsker"

http://www.kl.dk/Folkeskolen/Blitzlyset-afslorer-Bondo-id126940/?section=312758/4

”Men i alle hans forslag er der bindinger på ressourcerne, og det vil ikke være muligt at få mere undervisning, end vi har i dag"

http://www.kl.dk/Om-KL/Denne-gang-star-vi-fast1-id126058/

At KL snakker om lede og ikke lede er lutter spin-off på Bondos fortalelse. Kernen er stadigvæk at lærerne skal yde mere undervisning. Og KL stadig lyver som en hest kan rende.