Debat

Den der tier samtykker

Jeg er stolt af mit arbejde og den forskel jeg ved, jeg gør for Danmarks kommende generationer og havde aldrig forestillet mig, at jeg skulle tales til på denne måde af mine arbejdsgivere. - Jeg er træt af at kæmpe en kamp for kvaliteten i en undervisning, der er KLs ansvar at vi kan leve op til. Jeg kommer ikke tilbage til en hverdag på mine grædende knæ.. Jeg kommer desillusioneret, paralyseret og umotiveret tilbage og håber KL har en veltilrettelagt plan for hvordan de får hjulene i gang igen.

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Når man, som folkeskolelærer, i Svendborg skal lægge øre til KLs formand, Erik Nielsens udtalelser om, at KL forhandler med ”ultimative krav” og ”at lærerene nok skal komme tilbage på deres grædende knæ” osv. kan den bragende stilhed blandt flertallet af byrådet i Svendborg inkl. Vores borgmester kun undre en umådelig meget.

Når I som byrådskandidater stiller op til byrådsvalg må det ligeledes være med udgangspunkt i, at I gør det fordi samfundets situation ligger jer på sinde. I er valgt fordi I har holdninger, men melder ud at I ingen holdninger har til eller ikke vil være part i den verserende konflikt mellem DLF og KL.

Jer er som lærer en ubrydelig del af DLF og kan som sådan ikke skilles fra den. I er en ubrydelig del af KL og kan ligeledes ikke skilles fra den. I ER part i konflikten -I er vores ledere!

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

-De der repræsenterer jer melder ud, at vi får den bedst mulige løsning gennem en nedladende og arrogant holdning til DLF og dermed mig som lærer.

I påstår at I følger den danske aftalemodel, men gør det på det private arbejdsmarkeds betingelser, men på det offentliges konsekvenser. Den danske model er baseret på forhandlinger og gensidig respekt -Når arbejdstagerne strejker eller arbejdsgiverne lockouter koster det arbejdstagerne løn og arbejdsgivernes produktionsapparat går i stå og lederne mister omsætningen. I tjener hver dag millioner på lockouten. Det I mister, er den lovpligtige undervisning af den danske fremtid -Så længe I ikke tager ansvaret for undervisningen af mine elever i 9E på Nymarkskolen alvorligt, kan I ikke dække jer ind under, at følge den danske model. -Om lidt går de ud og så er det for sent.

Ikke en eneste gang har I kære borgmester og samlede byråd meldt noget ud om den forpligtelse I ikke lever op til!

Jeg er stolt af mit arbejde og den forskel jeg ved, jeg gør for Danmarks kommende generationer og havde aldrig forestillet mig, at jeg skulle tales til på denne måde af mine arbejdsgivere. - Jeg er træt af at kæmpe en kamp for kvaliteten i en undervisning, der er jeres ansvar at vi kan leve op til. Jeg kommer ikke tilbage til en hverdag på mine grædende knæ.. Jeg kommer desillusioneret, paralyseret og umotiveret tilbage og håber I har en veltilrettelagt plan for hvordan I får hjulene i gang igen.

Hvordan har I forestillet jer at et fremtidigt samarbejde skulle kunne fungere omkring Svendborgs og Danmarks undervisning skulle se ud, når I ved at tie samtykker med KLs udmeldinger, forhandlingsmetoder og manglende ansvarsfølelse overfor jeres lønmodtagere og ikke mindst den danske fremtid?

Nikolas Ioannou

Lockoutet lærer fra Nymarkskolen, Svendborg