"Vi skal have et fast og forpligtende samarbejde om læreruddannelsen. God lovgivning er ikke nok", siger lærernes formand.

Organisationer vil også have et partnerskab om læreruddannelsen

Udviklingsgruppen har i dag afleveret anbefalinger til en ny læreruddannelse. En af anbefalingerne er et nyt partnerskab med titlen ”Sammen om læreruddannelsen”.

Publiceret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Børne- og Undervisningsminister Pernille Rosenkrantz-Theil (S) lancerede i foråret partnerskabet 'Sammen om Skolen'. Meldingerne fra både de deltagende organisationer og forligspartierne har siden været meget positive.

Og nu foreslår organisationerne i udviklingsgruppen, som i dag har afleveret en lang række anbefalinger til en ny læreruddannelse, et lignende partnerskab med navnet "Sammen om læreruddannelsen".

Udviklingsgruppen består af Lærerstuderendes Landskreds, Danmarks Lærerforening, KL og Danmarks Lærerforening.

Her er anbefalingerne til en ny læreruddannelse

Udviklingsgruppen foreslår, at partnerskabet løbende skal følge op på de ændringer, som Folketinget vedtager i kølvandet på anbefalingerne.

"Vi skal have et fast og forpligtende samarbejde om læreruddannelsen. God lovgivning er ikke nok. Når en ny læreruddannelseslov er vedtaget i Folketinget, skal den virkeliggøres. Hvis ikke vi samarbejder om det, så risikerer vi, at de gode ambitioner ikke slår igennem på uddannelsesstederne. Vi er nødt til at finde ud af, om det virker, som vi troede, og om der er noget, der skal justeres bagefter", siger formand for Danmarks Lærerforening Gordon Ørskov Madsen om partnerskabet.

Lærerstuderende: Uddannelsen bliver meget bedre, hvis politikerne følger anbefalingerne og tilfører flere penge

Powered by Labrador CMS