Det ville ikke være til at holde ud, hvis der var et af de gode, som ikke var kommet med i opløbet, fordi vi havde overset det i første omgang, siger projektleder Solveig Troelsen.

Derfor blev 11 projekter nomineret frem for 10

Hvis nogen har undret sig over, hvorfor der her på Lærerprofession.dk pludselig stod 'nomineret blandt de bedste' frem for 'nomineret blandt de 10 bedste' bachelorprojekter i 2021, så er der en forklaring at hente.

Publiceret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

"Der skete det, der ikke må ske, at vi i første omgang kom til at overse nogle projekter", siger projektleder på Lærerprofession.dk Solveig Troelsen.

"Da vi sad og nominerede på baggrund af alle de projekter, der var indstillet, havde vi nomineret 10. Men så fandt vi nogle flere".

Fundet af de oversete bachelorprojekter skete før dommermødet, hvor de tre vindere skulle kåres. Det betød at gruppen, der gennemlæser projekter og nominerer dem, gennemgik de fundne bachelorprojekter før kåringen. Og iblandt dem var der et enkelt, som var så godt, at det måtte med videre og dermed udgjorde det 11. projekt af de nominerede.

"Vi har givet den et wildcard, fordi den simpelthen var for god til at blive overset, og vi er glade for, at vi nåede at opdage det, inden vinderne blev kåret", siger Solveig Troelsen og tilføjer:

"Det er vores formål at synliggøre de gode bachelorprojekter, og det ville ikke være til at holde ud, hvis der var et af de gode, som ikke var kommet med i opløbet, fordi vi havde overset det i første omgang".

Vinderne afsløres den 26. november - se alle de nominerede projekter her:

Bachelorer: Når matematik trigger hjernen

Bachelor: Problemer bør være en central del af matematikundervisningen

Bachelor: Lad eleverne tegne deres oplevelser med litteratur

Bachelor: Lærerne har brug for et professionelt råderum

Bachelor: Dannelse skal være en del af den daglige matematikundervisning

Bachelor: Matematiklærere skal klædes fagligt på til at undervise ordblinde elever

Bachelor: Fagsproget i musik skal fremme refleksion over æstetiske erfaringer

Bachelor: Æstetiske læreprocesser kan nuancere elevers narrativer

Bachelorer: Fra tankespirer til talestrøm

Bachelorer: Danskundervisningen skal udvikle elevernes digitale dannelse

Bachelorer: Æstetiske læreprocesser får elever til at forstå og fortolke tekster