Debat

Jeg støtter Anders Liltorp

Det arbejde der ikke er synligt på overfladen, er ofte det vigtigste ...

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Jeg har valgt at stille mig til rådighed som Anders Liltorps suppleant, fordi vi begge brænder for de samme mærkesager og ser inklusion som én af de største udfordringer pt.

Jeg kender Anders, og har i den tid jeg har været kredsformand, i Brøndby, haft et godt samarbejde med ham. 

Vi har fået sat inklusion på dagsordenen.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Vi oplever, at det faktisk er blevet muligt, at tale om det der udfordrer og  vi har i den forbindelse fået sat fokus på genindførelsen af cand.pæd.psyk uddannelsen, som et element i at lærerne kan lykkes med inklusionsopgaven.

Anders gør som sådan ikke så meget væsen af sig, men det er ikke det samme som, at han ikke arbejder målrettet for de samme mærkesager som os:

Børn har ret til en skolegang, der udfordrer dem, der hvor de er og som klæder dem på til at blive livsduelige borgere. 

Tilliden til lærernes fagprofessionalisme er afgørende for, at der tilrettelægges undervisning, der netop møder eleverne der hvor de er - og det kræver tid.

Lærere har krav på en forhandlet arbejdstid, at der endnu ikke er nogen aftale er i sig selv en skandale.

Det er jeg enig i og jeg tror på, at det lange seje træk også har en stor værdi.

Det arbejde der ikke på overfladen er synligt, er ofte det vigtigste ...