Debat

Meninger i Maggi-tern

Rikke Gierahn Andersen, Århus Lærerforening > kreds 133

Publiceret

1.-SUPPLEANT:

Lars Peter Kirk

8270 Højbjerg

Kreds 133

2.-SUPPLEANT:

Dorthe Ryom Fisker

8320 Mårslet

Kreds 133

Stillere & kreds:

Jesper Weber Skorstengaard 133 • Kåre Thorkild Sørensen 133 •Mette Heegaard 133 • Kenneth Lindbirk Thomassen 133 • LarsSpanggaard Jensen 133 • Arne Rahbæk Krogsgaard 133 • Jesper HildingHejndorf 133 • Andreas Ravn Skovse 133 • Thorkil Bjerrum 133 •Dorthe Krejlgaard Nielsen 133 • Malene Hjort Beckman 134 • TorbenJuul Schou 133 • Jenny Lyngklip Strøm 133 • Torry Møller Andersen133 • Anne Cecilie Kristensen Blaabjerg 133 • Susanne Stenstrup 130• Jens Peter Majlund Mikkelsen 133 • Ulla de Boer 133 • JesperMartinus Illeborg 133 • Helene Skipper Espelund 133 • MetteAndersen 133 • Rasmus Brunsholt Frederiksen 133 • Hans Jørgen Nim133 • Lone Krognos 133 • Jacob Haislund Bjerre 133 • Søren BülowSkouborg 133 • Kirsten Faddy 133 • Morten Højbjerre 133 • KateMogensen Lyhne 133 • Carsten Brask Trillingsgaard 133 • LotteDrejer 133 • Mikkel Behnke 133 • Jane Bundgaard Nielsen 133 • LasseJannic Dencker-Schacksen 133 • Gunni Østergaard Pedersen 133 •Søren Hansen 133 • Sine Gerhardt Høegh 133 • Gitte Wittendorff 133• Pia Ryrberg Moelsby 137 • Signe Tradsborg Møller 133 • JohanneSand-Nielsen 133 • Karl Peter Edney 133 • Mette Hindsgaul 133 •Maria Fenger Svendsen 133 • Adrian Lund 133 • Tina Christiansen 133• Laura Møberg Kristensen 137 • Anne-Christine Rahbek 133 • LasseHolm 133 • Jacob Steen Jensen 133

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

#godtarbejdsmiljø

Dit arbejdsmiljø er min fagpolitiske kæphest, da lærernes ambition om at lykkes med undervisningen er udfordret. Der skal findes holdbare løsninger på inklusion, digitalisering og det øgede arbejdspres. DLF skal holde politikerne op på at prioritere folkeskolen økonomisk.

#påforkant

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Læs folkeskolen.dk's debatregler

Flugten fra folkeskolen skal stoppes. Vi skal være på forkant med forebyggelse og kæmpe for forbedringer, så medlemmerne kan varetage verdens vigtigste job i et helt arbejdsliv. Jeg vil arbejde for et farvel til politisk detailstyring og en bedre balance mellem pædagogisk praksis, arbejdsmiljø og arbejdstid.

#arbejdstid

Tabu om tid skal fjernes. En central arbejdstidsaftale skal give fleksibilitet og rumme kompleksiteten af arbejdet i folkeskolen. Den skal anerkende vigtigheden af velforberedt undervisning og styrke lærernes professionelle dømmekraft. Kommissionens anbefalinger må ikke bare blive hyldefylde!

#fraholdningtilhandling

Jeg vil fortsat udfordre »plejer«, sætte spot på problemer og bidrage til gode løsninger. Medlemmer skal involveres mere. DLF's politik skal være relevant og brugbar. Styrket samarbejde er nødvendigt for at skabe resultater.

#nuancernemed

Vores fagprofessionelle stemme er under pres. Der er brug for, at lærere ytrer sig i debatten med fortællinger fra folkeskolen, så nuancerne og mangfoldigheden også kommer frem i lyset.

#stempårikke

Jeg er lærer i hjertet med 30 års solid erfaring. Rundet af arbejdet i folkeskolen, særligt med fokus på sårbare børn, inklusion og integration. 16 års engagement som arbejdsmiljørepræsentant og en stærk dedikation i det fagpolitiske arbejde med medlemmernes arbejdsliv og hverdag som drivkraft. Følg gerne med på Facebook 