Lærer til lærer

Redidaktiseret forløb med filmtrailere

Af: Pernille Vinther Søby Holm & Dorthe Mølgaard Mathiasen, Torstedskolen Horsens

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

På kompetenceløft-kurset den 12.-13. marts i Bjerringbro havde vi lejlighed til at fordybe os og udvikle vores egen praksis.

Vi tog udgangspunkt i et tidligere anvendt forløb med filmtrailere. Normalvis har eleverne fået en opgavebeskrivelse med forklaring af opgaven + gloser til at lette opgaven. Med vores nye viden fra kurset, har vi redidaktiseret forløbet og genskabt det, så det er taskbaseret. Derudover er der tydelige læringsmål og tegn på læring til lærerens fokus, samt læringsmål omskrevet til eleverne.

Vedhæftet er selve forløbsbeskrivelsen i de tre faser: Vor, während und nach. Ligeledes er den oprindelige opgave vedhæftet, så udviklingen tydelig kan ses.

Arbejdet med trailere er meget motiverende for eleverne og forløbet giver anledning til at lytte meget tysk.

VIEL SPASS!

Ekstra: