Lærer til lærer

2 dage - vel anvendt

Jeg har i to dage deltaget i kurset om task-baseret undervisning - to dage jeg ikke ville være foruden.

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

2 dage – vel anvendt.

Hjemvendt fra sproglærernes kursus i Bjerringbro, har jeg nu fået tid til at reflektere lidt over, hvad jeg egentlig har anvendt min tid til. Var det det værd? – kunne tiden have været anvendt bedre på skolen? – ville jeg have haft mere ud af at gøre som jeg plejer? Det eneste svar på disse spørgsmål må være et rungende nej !!!!

Jeg har i løbet af torsdagen og fredagen fået uendelig meget ny inspiration, nye ideer, viden om task-baseret undervisning, og ikke mindst hyggeligt samvær med mennesker, der deler interessen for at give vores elever den bedst mulige sprogundervisning, uanset om det er engelsk, tysk eller fransk.

Armene er oppe langt oppe over hovedet over den undervisning, jeg har modtaget. Torsdagen, hvor vi blandede teori med praksis, det satte virkelig noget i gang, og fik brikkerne til at falde på plads. Fredagens hands-on, hvor vi fik opgaven med at lave et undervisningsforløb – et forløb vi rent faktisk kan anvende og som ikke bare er et skueforløb, gav mig indsigt i, hvordan jeg skulle gå til opgaven og få de enkelte elementer sat sammen.

Jeg glæder mig allerede til at få afprøvet det jeg har lært. Lysten til at bruge task-baseret undervisning er helt present, og selv om man kan sige at vi ”altid har benyttet os af den slags- så der er intet nyt under solen”, så må jeg altså indrømme, at det nok er kendte dele, men måden at se på det er anderledes. Og her er det så, at lysten til at bruge det kommer til udtryk.