Debat

Fordomme og citatfusk

Publiceret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Lærerstuderende Christina Hertz har i Folkeskolen nummer 16 fremsat en række kommentarer om en anmeldelse af bogen 'Urolige Børn'.

Hun er stærkt utilfreds med bogens indhold, ikke mindst med et afsnit i bogen, jeg har forfattet.

Christina Hertz er naturligvis i sin fulde ret til at mene, at bogen er dårlig. Men når hun bevæger sig ind på et sprogbrug, som blandt andet implicerer ord som: unuancerede holdninger, useriøs, generalisering, vrøvl med videre, må man stille sig spørgsmålet, med hvilket formål hun har læst bogen. For at blive klogere? Næppe!

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Læs folkeskolen.dk's debatregler

For at kunne harcelere over en række forfattere, der mener noget andet end hun? Sikkert.

Jeg vil ikke gå ind i en egentlig afvisning af hendes synspunkter på mit afsnit i bogen, men blot udtrykke mit håb om, at hun, inden studietiden er ovre, lærer at læse indenad. For hendes kommentarer er fyldt med egne fordomme, citatfusk og manglende 'helhedslæsning'.

For naturligvis er der tale om en debatbog, og naturligvis søger enhver skribent at overbevise læseren om netop sine synspunkter.

John Aasted Halse

formand for Børns Vilkår

Powered by Labrador CMS