Debat

Ordflom

Publiceret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Det var en ordentlig 'skideballe', én af vort fagblads hovedleverandører af læserbreve, Niels Christian Christensen, Hjørring, gav Anders Straarup, Asferg, fordi han tillod sig at give udtryk for sine meninger i Folkeskolen nummer 50/52.

Hvorfor nu et sådant svar, hvor adrenalin pumpes fra binyrerne og direkte i skribentens pen? Vel nok, fordi penneføreren må have følt sig trådt påén eller flere af sine ligtorne. Helt klart, at mange holder sig fra ytringer i Folkeskolen, når imødegåelsen er en ordflom af den slags. Der er (i bladet) mange gode indlæg, men også indlæg, hvor der uge efter uge er tale om ordflytteri uden fornyelser.

Læserbreve bør have indhold, dermed være ikke sagt, at de fleste læserbreve ikke har det, men de pædagogiske af slagsen børe være, som efterlyst af unge lærere, skrevet i et forståeligt sprog og af en karat, som de kan have udbytte af i skolearbejdet.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Læs folkeskolen.dk's debatregler

Jeg føler mig - trods mere end 30 år i folkeskolen - næsten som analfabet ved læsningen af visse kollegers 'bidrag', så ikke underligt, at unge lærere finder meget af det skrevne lidet brugbart.

Jeg tror ikke, det er svar som Niels Christian Christensens, der får flere på 'banen', tværtimod. Det bliver snarere således, at forståelige indlæg af pædagogisk art forsvinder fra debatsiderne.

Søren Kruse

Hundested