"Jeg glæder mig over, at vi gennem et langt forhandlingsforløb er nået frem til en fælles forståelse, som kan understøtte, at lærere og ledere i Halsnæs Kommune kan løfte kerneopgaven i folkeskolen", siger Lisbeth Rindom, der er chef for Børn, Unge og Læring i Halsnæs Kommune

Fælles forståelse om arbejdstiden i Halsnæs

Halsnæs Lærerkreds har indgået en fælles forståelse med kommunen om lærernes arbejdstid og dermed sikret, hvad kredsformand Michael Bie Andersen kalder "Et minimum af tid til forberedelse og samarbejde".

Publiceret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Regnefejl: Halsnæs havde alligevel ikke et af landets dyreste skolevæsener 

 "Jeg er glad for, at vi sammen med chefen for Børn, Unge og Læring og skolelederne igen i år er lykkedes med en ramme for arbejdstiden, som bedre understøtter lærernes mulighed for at lykkes med opgaven", siger Michael Bie Andersen i en pressemeddelelse. 

Det har været et langt forhandlingsforløb, men chef for Børn, Unge og Læring Lisbeth Rindom glæder sig over, at det er lykkedes at nå en fælles forståelse, som kan understøtte, at lærere og ledere i Halsnæs Kommune kan løfte kerneopgaven i folkeskolen.

"Lærerne har en helt central opgave i forhold til at skabe mulighed for udvikling og læring. Derfor er det vigtigt, at vi sammen med Danmarks Lærerforening har skabt en god ramme for arbejdet".

Arbejdstiden er placeret på 208 dage mod 210 i dette skoleår med gennemsnitlig 40 timers arbejde om ugen, hvoraf de 35 timer i gennemsnit er tilstedeværelse på skolen.  

Se forståelsespapiret til højre for artiklen.

Læs mere

Fælles forståelse, Halsnæs