Debat
0   257

Misvisende betegnelse

Til Torben Thomsen (Folkeskolen nummer 1-2): Essensen af artiklen er, at betegnelsen specialundervisning er misvisende, når det i løbet af et skoleforløb er fra 25 op til 50 procent, der får denne undervisning, og når undersøgelser i øvrigt viser, at det, der kendetegner størstedelen af specialundervisningen, er, at det 'blot' er undervisning på mindre hold og i lavere tempo. Sidstnævnte bør kunne rummes inden for den almindelige undervisningsdifferentierings rammer. Begrebet specialundervisning bør derimod dække undervisning, der er kvalitativt forskellig fra almindelig undervisning. Der lægges i denne forbindelse ikke op til, at der skal spares ressourcer.

Artiklen fortsætter under banneret

Niels Egelund

professor ved

Danmarks Lærerhøjskole

Redaktionen betragter hermed debatten mellem Torben Thomsen og Niels Egelund for afsluttet


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Gem Annuler
Gemmer, vent venligst...
Klag
Kommentaren er slettet

LÆS OGSÅ