Pædagoger står alene med undervisning i matematik og dansk

Skolepædagoger står tit alene med eleverne. Sådan lyder konklusionen i en ny undersøgelse fra BUPL, hvor 42 procent af de 4.057 adspurgte skolepædagoger svarer, at de meget ofte eller ofte står alene med den faglige undervisning i for eksempel matematik eller dansk. Hele 66 procent svarer, at de meget ofte eller ofte står alene med den understøttende undervisning, hvilket kan være lektiecafeer. "Pædagoger og studerende som lærere er en nødløsning. Man skal have de rette kvalifikationer for at kunne undervise i folkeskolen", siger Anders Bondo, der er formand for DLF til Politiken.

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Politiken.dk: "Stik imod hensigten: Pædagoger bliver brugt som lærere"