Debat
0   5

Interview med Klaus Nielsen om mesterlære

Der er massivt fokus på læring i skolen, naturligvis. Ofte forstås der ved læring, at eleven skal tilegne sig en eller anden form for fagligt indhold, og ofte er dette faglige indhold af boglig karakter. Men hvad med den læring, som finder sted i hverdagen blot ved at eleven deltager i en social praksis? Klaus Nielsen udfolder mesterlærebegrebet til at beskrive denne form for læreprocesser. I en specialpædagogisk og inkluderende sammenhæng, så er jeg selv helt sikker på, at der i mesterlæren er en del uudnyttede resurser og potentialer. Se interviewet her:


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Klag
Kommentaren er slettet

LÆS OGSÅ

Specialpædagogiknetværket er for alle, der interesserer sig for eller arbejder med undervisning af børn og voksne med særlige behov. I samarbejde med Tidsskriftet specialpædagogik

Læs mere om de faglige netværk
8.713 andre er allerede tilmeldt