Debat

Interview med Klaus Nielsen om mesterlære

Der er massivt fokus på læring i skolen, naturligvis. Ofte forstås der ved læring, at eleven skal tilegne sig en eller anden form for fagligt indhold, og ofte er dette faglige indhold af boglig karakter. Men hvad med den læring, som finder sted i hverdagen blot ved at eleven deltager i en social praksis? Klaus Nielsen udfolder mesterlærebegrebet til at beskrive denne form for læreprocesser. I en specialpædagogisk og inkluderende sammenhæng, så er jeg selv helt sikker på, at der i mesterlæren er en del uudnyttede resurser og potentialer. Se interviewet her:

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Interview med Klaus Nielsen om mesterlære

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget