Debat Forskning
0   181

Elevernes oplevelse af skoledagens længde har aldrig været mørklagt

Den 28. januar bragte Folkeskolen en artikel med overskriften »Da elevernes oplevelse af skoledagens længde blev mørklagt«. Her mere end antydes det, at Det Nationale Forskningscenter for Velfærd (SFI) har undladt at offentliggøre resultater af elevernes besvarelser vedrørende skoledagens længde i en rapport om skolereformen, angiveligt efter ønske fra Ministeriet for Børn, Undervisning og Ligestilling. »Viden bliver styret« og »elevernes oplevelse var forsvundet helt fra den officielle rapport« er nogle af de stærkt farvede vendinger, der bliver brugt. SFI's forskere har gentagne gange forklaret journalisten, at det alene var SFI-forskernes faglige vurdering, der lå til grund for, at temaet om skoledagens længde ikke indgår i rapporten. De data, der er til rådighed på nuværende tidspunkt, er for spinkle til at kunne sige noget entydigt om effekten af skolereformen. Folkeskolens artikel er en helt igennem tendentiøs fremstilling af SFI's faglige prioriteringer af et stort datamateriale.

 

Artiklen fortsætter under banneret


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Gem Annuler
Gemmer, vent venligst...
Klag
Kommentaren er slettet

MERE OM EMNET

Når du er logget ind, kan du vælge de emner du ønsker at abonnere på, og få nyt direkte på email. Login

LÆS OGSÅ