Mindre medlemsgrupper skal have en stemme i hovedstyrelsen

Publiceret Senest opdateret

1.-SUPPLEANT:

Trine Bollhorn, 4300 Holbæk, kreds 52

2.-SUPPLEANT:

Jeanette Larsen, 2200 København N, kreds 11

STILLERE:

Louise Houbak, kreds 15 • Susanne Drost, kreds 15 • Griet dePlace, kreds 15 • Karin Groth, kreds 15 • Anne-Mette Kruse, kreds15 • Jens Demalieth, kreds 113 • Kirsten Zobel, kreds 30 • HelleJørgensen, kreds 19 • Mette Bjørn Kaae, kreds 19 • MarianneMikkelsen, kreds 11 • Tina Hillersborg, kreds 30 • Karsten Tanghøj,kreds 30 • Camilla Teilman, kreds 30 • Bodil Ipsen, kreds 30 •Niels Heding, kreds 52 • Kirsten Halling, kreds 52 • MonicaPedersen, kreds 52 • Carina Cafnik-Theill, kreds 52 • Henrik JuulNielsen, kreds 110 • Annegrete Ørum-Madsen, kreds 110 • JukasHamburger, kreds 110 • Lisbet Christensen, kreds 100 • Karen K.Tarp Hansen, kreds 100 • Trine Malig Pedersen, kreds 100 • Lene B.Feldthaus, kreds 100 • Bettina Linden, kreds 100 • Vivi LundJacobsen, kreds 100 • Katrine Spangsberg Bendtsen, kreds 100 •Hanne Nielsen, kreds 30 • Susan Hornemann, kreds 30 • Janne MunchPedersen, kreds 30 • Brian Bidstrup Nielsen, kreds 30 • ChristianRosenkilde Berggreen, kreds 30 • Torben Eskelund Pedersen, kreds 30• Christian Kramer-Pedersen, kreds 30 • Kim Klausen, kreds 71 •Jette Langtved Sahlholdt, kreds 11 • Sarah Wettendorff, Kreds 11 •Rikke Delfs-Simonsen, kreds 11

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Det vil jeg fortsat arbejde for!

Hovedstyrelsen skal matche medlemsstrukturen. Skal de mindre medlemsgrupper være repræsenteret, må vi stå sammen.

Som medlem af hovedstyrelsen har jeg haft fokus på, at foreningens politik og indsatsområder har stillet skarpt på vilkårene og udfordringerne for de mindre medlemsgrupper. Det er vigtigt at forstå, at der ikke er tale om en homogen størrelse, men at det er medlemsgrupper med meget forskelligartede vilkår, der på nogle områder er identiske med og på andre fjernt fra folkeskolens.

Besparelser og vilkårsændringer belaster arbejdsmiljøet og trygheden, og de fleste områder oplever stress som en del af hverdagen. DLF skal arbejde på at sikre resurser og stabilitet, så der bliver tænkt kvalitet i stedet for overlevelse, og ekspertise og værdifuld viden på blandt andet de specialiserede områder ikke går tabt.

Der skal være fokus på lønudviklingen for alle grupper for at sikre, at ingen kommer til at halte bagefter lønmæssigt. Et centralt aftalt lønforløb for eksempelvis konsulenter, vejledere og psykologer kan være vejen. Lønudviklingen på det statslige område følger ikke det kommunale og har brug for særlig opmærksomhed.

Arbejdsmiljøet er presset. Der skal sikres vilkår, der skaber rammer for opgaveløsning af høj kvalitet uden trusler på helbredet. Bliver helbredet alligevel truet, skal der være større tryghed i ansættelsen.

Medlemmerne er professionelle eksperter på deres områder, men nye opgaver stiller krav om kvalificering under aftalte rammer. Uddannelse er grundlaget for samfundsudvikling og for personlig udvikling. DLF skal arbejde for, at evidensbaseret forskning og praksis sætter den uddannelsespolitiske dagsorden - ikke mavefornemmelser og tro.