Læringsmål for den enkelte elev

Hver enkelt elev får tydelige læringsmål i KLs version af den kommende skolereform.

Publiceret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Skolens indhold ændres af de nye krav til timetal og indførelse af aktivitetstimer. Også i arbejdet med skolens indhold, bliver skolelederen fremhævet som den afgørende faktor.

"En kommende reform forventes at medføre store ændringer i skolens indhold og daglige liv, og den vil være starten på en kulturforandring af skolen. Skoleledelsen får en meget central og afgørende rolle i forandringsprocessen og skal være parat til at påtage sig lederskabet, være visionsskabende og sikre sig, at medarbejderne får ejerskab til forandringerne."

Derudover skal der arbejdes med mål i arbejdsgruppen.

"Regeringen igangsætter et arbejde om forenkling af Fælles Mål. Arbejdet med udvikling af præcise faglige mål for hvilke færdigheder, kompetencer og metoder eleverne skal tilegne sig i dansk og matematik på de enkelte klassetrin færdiggøres i 2013. Forenklingen af Fælles Mål i de øvrige fag skal ske i 2014.

Arbejdsgruppen skal drøfte læringsmål for den enkelte elev, elevgruppe, klasse, årgang, digitalisering af læringsmål."

Læs mere om de fem andre arbejdsgrupper via dette link