Debat

Alle elever har ret til den rette undervisning i folkeskolen.

Folkeskolen spænder fra en almindelig klasse i distriktsskolen til det mest specialiserede tilbud. Øget inklusion er et langsigtet mål, der nås ved at kommunerne investerer i forebyggende indsatser.

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

I en inkluderende folkeskole stilles de nødvendige ressourcer til rådighed for skolerne til specialpædagogike tiltag såsom forebyggende indsatser i tilknytning til almenundervisningen, AKT, holdtimer, efteruddannelse af lærerne, sikring af et velfungerende PPR, specialundervisning og læsevejledning i takt med den øgede inklusion af støttekrævende elever. Øget inklusion er et langsigtet mål, der nås ved at kommunerne investerer i forebyggende indsatser.

I en udelt enhedsskole har lærernes faglige udviklingsmuligheder og dermed engagement de bedste betingelser.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget