KL advarer imod forhastede konklusioner på erfaringerne fra coronaskolen

Formand og næstformand for KL’s Børne- og Undervisningsudvalg, Thomas Gyldal og Jens Ive advarer i et debatindlæg mod fristelsen til at drage hurtige konklusioner i forhold til, hvilke konsekvenser coronakrisen bør få for den måde, vi indretter vores folkeskole på. "Vi kan allerede se, hvor fristende det er at trække de gamle kæpheste af stalden og fokusere på enkeltelementer. Men det er tiden altså ikke til", skriver de og afventer en egentlig opsamling af erfaringerne.

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

KL.dk: "Debatindlæg: Lad os tage samtalen om, hvad vi vil med folkeskolen frem for at trække de gamle kæpheste frem igen"