Debat

»Der er så meget, der kan trykke, gøre dagen trist og grå …«

Inge Thomsen, Københavns Lærerforening > kreds 11

Publiceret

1.-SUPPLEANT:

Peter Sten Jensen

2100 København Ø

Kreds 011

2.-SUPPLEANT:

Johan Elkjær

SE-23839 Malmö

Kreds 011

Stillere & kreds:

Elizabeth Sørensen 011 • Niels Henrek Wester-Andersen 011 • LineNyegaard Vesth 011 • Tina Arvin 011 • Michael Lerche-Thomsen 011 •Birgitte Elisabeth Winding 011 • Claus Brandt Jakobsen 011 • LarsBechager 011 • Helle Bille Nattestad 011 • Malene Brandt Nielsen011 • Christina Rinaldo 012 • Klaus Anhøj Godiksen Møller 011 •Martin Kjærsgaard 011 • Mikkel Koudal Jørgensen 011 • Lars StenSørensen 011 • Ida Josefine Blom 011 • Jimmi Klüver Nielsen 011 •Mads Hebsgaard 011 • Jessica Uebelin 011 • Lars Benny Gunnersen 011• Jacob Sønderby Pedersen 011 • Charlotte Ilm 011 • René ØstergaardLarsen 011 • Jonas Folmer Hansen 011 • Morten Juncker Eriksen 011 •Ann Marie Juul Nyholm 011 • Solveig Türck 011 • Leif Jürgensen 011• Poul Levin 011 • Martin Ernst Olsen 011 • Per Norman Hansen 011 •Camilla Cille Slott 011 • Mette Oksbjerg 011 • Pia Fersbye 011 •Nuka Gudrun Forchhammer 011 • Bettina Holmgaard 011 • Pia OszadlikPignot 011 • Eva Forchhammer 016 • Bjørn Lyksgaard 011 • JeppeJensen 011 • Maria T. J. Bertelsen 011 • Lars Johansen 011 •Christina Gilling 011 • Mia Marie Steen Solodziuk 011 • NickBruhn-Petersen 011 • Henrik Nyman Ohnell 011 • Anne-Marie Hansen011 • Anita Conny Faxhøj 011

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

De første linjer i »Livstræet« beskriver fint vores mulighed for at lykkes med arbejdet på grund af den førte velfærds- og skolepolitik og vores arbejdsvilkår siden 2013. Det skal ændres.

Jeg vil gerne bidrage med mit engagement og de erfaringer, jeg har fra Københavns Lærerforening (KLF), i hovedstyrelsesarbejdet og på den måde være med til at påvirke de landspolitiske dagsordener.

Jeg vil arbejde for:

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Læs folkeskolen.dk's debatregler

• en attraktiv folkeskole, hvor der investeres og ikke konstant spares. Et eksempel er den fejlslagne inklusionspolitik - der er brug for en national genopretningsplan, hvor det er barnets tarv, som er udgangspunktet.

• mange års minusvækst i kommunerne har stor betydning for rammerne for vores arbejde og kvaliteten af undervisningen. Vi, som andre faggrupper, er alle ramt af nedskæringer, og sammenholdet i fagbevægelsen er alfa og omega. Der skal arbejdes på alle niveauer i fagbevægelsen. Det arbejde skal bindes sammen som for eksempel under Overenskomst 18 ved Forligsinstitutionen, hvor KLF og andre fagforeninger i København organiserede faneborgen. Den voksede sig stor med deltagelse fra hele landet. Det gav et godt samspil mellem de forskellige led i fagbevægelsen, og det havde afgørende betydning for forløbet. Sammenholdet gjorde os stærke.

• en centralt aftalt arbejdstidsaftale, som sikrer sammenhængen mellem opgaver og tid. Det kan bidrage til et sundt arbejdsmiljø.

• en skoleudvikling, hvor folkeskolens formål, den menneskelige og relationelle kontakt og lærernes professionelle dømmekraft er omdrejningspunktet.

• En skole, hvor nedenstående del af sangen kommer i spil:

»Lad os lege i livstræets krone, lad os føle, at livet er stort …«.