Spil på skolens netværk

Publiceret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Efterhånden findes der en del spil, der er produceret til den stabile netværksprotokol TCP/IP. Det betyder i praksis, at man kan være flere computere/mennesker om at spille det samme spil og dermed også spille med/mod hinanden. De nye netværksbaserede spil virker oftest smertefrit, selv i demoversioner, i modsætning til de ældre eller Ipx/Spx-protokolspil. Overvejer jeres skole at anskaffe 'frikvartersspil' til skolens netværk, er det fornuftigt at forsøge sig med shareware eller demoversioner, inden man køber. Men pas på at installere med forsigtighed, da der stadig er en del spil, der kan gøre livet surt for skolens netværksansvarlige og dermed skolebudgettet.