Lærere og elever glade for fælles trivselsforløb

Publiceret

Godt 300 folkeskoleelever i 16 udskolingsklasser på seks skoler havde sidste år blandt andet stresshåndtering, vejrtrækningsøvelser og god kommunikation på skemaet to lektioner on ugen i otte uger.

"Der er selvfølgelig meget individuelt, hvad eleverne har fået ud af det, men fordi, der har været mange forskellige øvelser og opgaver, har der været noget for de fleste elever. Mange elever nævner blandt andet, at de har fået et bedre indblik i deres tanker og hjernens funktion, ligesom flere fortæller, at de er blevet mere reflekterede om, hvordan deres adfærd og kommunikations påvirker andre, og hvordan man kan undgå konflikter”, siger seniorforsker Maj Britt Nielsen, Statens Institut for Folkesundhed, der har evalueret pilotprojektet.

Også lærerne har generelt været tilfredse. Både lærere og elever har kunnet komme med forbedringsforslag til forløbene, der næste år rulles ud i større skala.

sfu.dk: "Elever i folkeskolen lærer, hvordan de skal tackle udfordringer"

Powered by Labrador CMS