Debat

Ensidig leder

Publiceret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Jeg kan forstå, at vi som medlemmer er blevet bedt om at ytre os.

Jeg tror, at man fra ganske mange medlemmer kunne få en større begejstring for DLF, hvis Folkeskolens leder holdt op med kun at støtte de pædagogiske holdninger og tiltag, der kommer enten fra den ene side af folketingssalen eller fra nogle 'teknokrater' fra de tilsvarende ministerier.

Hvad med at lytte til medlemmene uden først gennem lederen ustandselig at udråbe, hvilke holdninger der på forhånd er dømt forkerte.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Læs folkeskolen.dk's debatregler

Venstres og de Konservatives holdninger og tiltag (blandt andet om niveaudeling, der jo netop støttes af over halvdelen af befolkningen), der i sin tid blev varetaget af Bertel Haarder, blev dømt helt ud i hampen.

Når Anders Fogh Rasmussen nu forsøger at give os nogle beføjelser, bliver dette også tilbagevist. Man kan begynde at ane, hvordan lederen vil komme til at se ud, når der efter al sandsynlighed kommer en ny regering.

Denne form for ensidighed virker utroværdig og gavner ikke DLF's medlemmer.

Jeg foreslår derfor, at man begynder at åbne sig lidt over for den side også. Det ville sikkert også hjælpe på vores noget forkomne prestige over for den øvrige befolkning og over for os selv.

Einar Hvidbjerg

Herning

Svar

Synspunkterne i bladets leder er ikke foreningens, men lederskribentens. Både på lederplads og i artikler er det ambitionen at belyse og vurdere en sags indhold - ikke afsenderen. Læserne er til enhver tid velkomne til at kritisere og diskutere det, der står i bladet. Men det fremmer debatten, hvis kritikken bliver konkret.

Thorkild Thejsen

redaktør