Debat

Hvad med grisen?

Er grisen et urent dyr eller ikke. Hvordan klarer lærerne dette dilemma.

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Jeg gik på pension for 12 år siden, og jeg kan se i "Folkeskolen" nemme , at der er sket rigtig meget. Jeg har kunnet følge nogenlunde med, selv under reformdannelsen, men jeg har alligevel et spørgsmål.

De muslimske elever lærer derhjemme, at grisen er et urent dyr. Det vælter sig i søle og æder sin egen afføring. Op til ti orner kan voldtage en so, og de slås konstant. Flæsk forårsager tidlig demens og homoseksualitet, og hele samfundet bliver dekadent med mode, druk og udskejelser. (Info-islam)

I skolen lærer de samme elever, at grisen er et meget renligt og socialt flokdyr, som lever hovedsagelig i skoven.  En flok kan være på måske tre søer med unger. Ornerne er ikke med i flokken undtagen under parring. Altså stort set samme adfærdsmønster som hos andre flokdyr.Når de "vælter sig sølet", er det af samme årsag som med elefanter. Beskyttelse mod sol og insekter.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Nu er spørgsmålet: Hvad gør man i den danske folkeskole anno 2016?  Det må da være et dilemma.  

Hvad skal den stakkels muslimske elev stille op?

Der udkommer et nyt sæt frimærker med danske husdyr, men grisen er ikke med(?)Er det samme løsning i skolen?