Uskolet
0   217

Godt du kom-kampagne: For blød? For hård?

Kampagnen »Det er bedst, når alle er her«, som skal sætte fokus på skoleelevers fravær, møder kritik. Kampagnen, som er iværksat af Børne- og Ungeministeriet, og som består af blandt andet tv-spot og hjemmesiden godtdukom.dk, er simpelthen for blødsøden og pladderhumanistisk, den mangler klare mål, konsekvente krav og faste rammer. Det mener i hvert fald én fløj. Men fra anden side kritiseres kampagnen for det modsatte - man bør fare meget mere lempeligt frem, ellers får man aldrig disse stakkels søvnige teenagere til at lytte, hedder det.

Artiklen fortsætter under banneret

Begge fløje har udformet deres egne kampagner som alternativ til godtdukom.dk

De kan ses på: detvarkraftedemepaatidehvadfandenbilderdudiginddinlilleforkaeledeskid.dk og

takfordiduikkesmaekkededoerenihovedetpaamigdajegspurgteomdervarnogetivejen.dk

Uskolet er Folkeskolens bagside med opdigtet satire, som er inspireret af små og store begivenheder i tiden. Enhver lighed med tilværelsen, virkelige personer og nulevende hændelser er tilfældig og for det meste ikke med vilje. Ingen af de personer, som optræder i artiklerne, kunne finde på at gøre eller sige sådan i virkeligheden.


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Gem Annuler
Gemmer, vent venligst...
Klag
Kommentaren er slettet

MERE OM EMNET

Når du er logget ind, kan du vælge de emner du ønsker at abonnere på, og få nyt direkte på email. Login

LÆS OGSÅ

Vind et hotelophold

5500_hotel _sixtus _middelfart _2017

Nu er sommeren rigtig tæt på, og det er derfor blevet finaletid i Folkeskolens sommerkonkurrence. Du kan vinde et weekendophold for to på et af de lækre Sinaturhoteller inkl. middag og vin til en værdi af 7.500 kr. Deltag ved at følge linket: 

 Tricks