Uskolet

Godt du kom-kampagne: For blød? For hård?

Publiceret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Kampagnen »Det er bedst, når alle er her«, som skal sætte fokus på skoleelevers fravær, møder kritik. Kampagnen, som er iværksat af Børne- og Ungeministeriet, og som består af blandt andet tv-spot og hjemmesiden godtdukom.dk, er simpelthen for blødsøden og pladderhumanistisk, den mangler klare mål, konsekvente krav og faste rammer. Det mener i hvert fald én fløj. Men fra anden side kritiseres kampagnen for det modsatte - man bør fare meget mere lempeligt frem, ellers får man aldrig disse stakkels søvnige teenagere til at lytte, hedder det.

Begge fløje har udformet deres egne kampagner som alternativ til godtdukom.dk

De kan ses på: detvarkraftedemepaatidehvadfandenbilderdudiginddinlilleforkaeledeskid.dk og

takfordiduikkesmaekkededoerenihovedetpaamigdajegspurgteomdervarnogetivejen.dk

Uskolet er Folkeskolens bagside med opdigtet satire, som er inspireret af små og store begivenheder i tiden. Enhver lighed med tilværelsen, virkelige personer og nulevende hændelser er tilfældig og for det meste ikke med vilje. Ingen af de personer, som optræder i artiklerne, kunne finde på at gøre eller sige sådan i virkeligheden.