Debat
0   220

Til Karl Brøcher

Mine synspunkter på den danske degenererede afart af en skole er nu altså ikke mere vedholdende og uforanderlige end lobhudlernes uafladeligt skingre forsvar for verdens bedste folkeskole. Og når man virkelig politisk har bestemt sig for med en imponerende omgang pædagogisk nytænkt propaganda som baggrund at vende ryggen til en faglig vidensformidlende skole for i stedet at forvandle den til en suppedas af alt det udenomsværk, som, nogen synes er mere værd end den videnscentrerede undervisning og uddannelse, som Karl Brøcher tydeligvis ikke bryder sig om at høre mere om, jamen så er folkeskolen uden ironiske bilyde verdens bedste. En skoles kvalitet måles jo på baggrund af, hvad vi forventer og kræver af den. Det fremgår oven i købet af F-2000. Og hvis vi i vort lille hyggelige fællesskabsdyrkende land foretrækker en skole uden vægten lagt på besværlig indlæring af faglig viden og i stedet for lagt på socialdemokratiske fikse ideer, og hvis vi mener, at lykken kun kan blomstre i et samfund, hvor den faglige ekspertise tydeligvis lidt efter lidt falder ud på nært sagt alle områder, ja, så er folkeskoleloven jo fremragende. Og så medgiver jeg gerne Karl Brøcher, at det er irriterende at blive ved med at få revet i næsen, at den ud fra et vidensmæssigt synspunkt er en fallit.

Artiklen fortsætter under banneret

Vagn Madsen

Brønderslev


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Gem Annuler
Gemmer, vent venligst...
Klag
Kommentaren er slettet

LÆS OGSÅ