Debat

Til Karl Brøcher

Publiceret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Mine synspunkter på den danske degenererede afart af en skole er nu altså ikke mere vedholdende og uforanderlige end lobhudlernes uafladeligt skingre forsvar for verdens bedste folkeskole. Og når man virkelig politisk har bestemt sig for med en imponerende omgang pædagogisk nytænkt propaganda som baggrund at vende ryggen til en faglig vidensformidlende skole for i stedet at forvandle den til en suppedas af alt det udenomsværk, som, nogen synes er mere værd end den videnscentrerede undervisning og uddannelse, som Karl Brøcher tydeligvis ikke bryder sig om at høre mere om, jamen så er folkeskolen uden ironiske bilyde verdens bedste. En skoles kvalitet måles jo på baggrund af, hvad vi forventer og kræver af den. Det fremgår oven i købet af F-2000. Og hvis vi i vort lille hyggelige fællesskabsdyrkende land foretrækker en skole uden vægten lagt på besværlig indlæring af faglig viden og i stedet for lagt på socialdemokratiske fikse ideer, og hvis vi mener, at lykken kun kan blomstre i et samfund, hvor den faglige ekspertise tydeligvis lidt efter lidt falder ud på nært sagt alle områder, ja, så er folkeskoleloven jo fremragende. Og så medgiver jeg gerne Karl Brøcher, at det er irriterende at blive ved med at få revet i næsen, at den ud fra et vidensmæssigt synspunkt er en fallit.

Vagn Madsen

Brønderslev

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Læs folkeskolen.dk's debatregler