Debat

Hvilke udfordringer taler vi om?

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Ud fra Anders Bondos svar til Christine Holst i Folkeskolen nummer 9 kan jeg forstå, at det rummer andre udfordringer at få lov at undervise i overbygningen. Jeg kunne godt tænke mig at få disse udfordringer defineret nærmere.

Hvad er det for udfordringer, der ikke findes i undervisningen i de mindre klasser? Selvfølgelig her undtaget afgangsprøverne, der i sig selv, også uden kaos, er meget tidskrævende.

Hvad er det for udfordringer, der kompenserer for alle de søndage, jeg sidder med bunker af skriftlige opgaver, der skal rettes? Søndage, der bruges, fordi rettearbejdet ikke kan nås til hverdag oven i undervisning, møder, almindelig forberedelse og så videre.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Læs folkeskolen.dk's debatregler

Hvad er det for udfordringer, der gør, at det større rettearbejde, der er i overbygningen, ikke kan retfærdiggøre en differentieret forberedelsesfaktor?