Debat
0   163

Hvilke udfordringer taler vi om?

Ud fra Anders Bondos svar til Christine Holst i Folkeskolen nummer 9 kan jeg forstå, at det rummer andre udfordringer at få lov at undervise i overbygningen. Jeg kunne godt tænke mig at få disse udfordringer defineret nærmere.

Hvad er det for udfordringer, der ikke findes i undervisningen i de mindre klasser? Selvfølgelig her undtaget afgangsprøverne, der i sig selv, også uden kaos, er meget tidskrævende.

Artiklen fortsætter under banneret

Hvad er det for udfordringer, der kompenserer for alle de søndage, jeg sidder med bunker af skriftlige opgaver, der skal rettes? Søndage, der bruges, fordi rettearbejdet ikke kan nås til hverdag oven i undervisning, møder, almindelig forberedelse og så videre.

Hvad er det for udfordringer, der gør, at det større rettearbejde, der er i overbygningen, ikke kan retfærdiggøre en differentieret forberedelsesfaktor?


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Gem Annuler
Gemmer, vent venligst...
Klag
Kommentaren er slettet

LÆS OGSÅ

Vind hotelophold i julekonkurrencen

Så er det blevet juletid, og folkeskolen.dk har i den anledning en julekalender, hvor du hver dag frem til juleaften kan finde dagens låge-opslag med en præmie på vores Facebookside. Du er også med i lodtrækningen om hovedpræmien, hvor du kan vinde et weekendophold for to på et af de lækre Sinaturhoteller. Tjek vores Facebookside hver dag i december for at være med!

Deltag i konkurrencen