Debat

Skatte­tænk­ning

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Når man gennem årene som lærer gang på gang måtte erfare, at der var langt mellem de politiske skolevisioner og så de pengemidler, skolerne reelt fik at gøre med, var det ikke så ualmindeligt, at der faldt et par bemærkninger om, hvor godt det ville gøre, om politikerne/regeringen kunne få vedtaget skrappe begrænsninger af de multinationale firmaers og kapitalfondenes muligheder for skatteund­dragelse.Med disse kæmpemidler i statens og kommunernes varetægt kunne læreren arbejde med overkommelige elevtal, med tidlig indsats, med specialhjælp, med udstyr samt undervisningsmateriale, der lever op til tiden og visionerne om faglighed, rummelighed samt individuel støtte her og nu plus et godt samarbejde med for­ældrene.Ja, hvor kunne de vundne midler hjælpe i førskolealderen, i puberteten, ved overgangen til erhvervslivet/de videregående uddannelser - for ikke at snakke om sundhedssektoren, ældreplejen og ikke mindst integrationen.

Forkortet af redaktionen

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Læs folkeskolen.dk's debatregler