Bemærk
Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.
Mange frygter som Stine Preston, Folkeskolen nummer 45, at elevplaner bliver meget komplekse, men det kan gøres enkelt. Nedenfor ses et eksempel for en ikke udvalgt elev: Ib. Planen kan hænge på køleskabet hjemme hos Ib og minde om alt det positive, men også om aftalerne. Den fungerer som indkaldelse til skole-hjem-samtalen. Lærerne har hver for sig overført tekst fra egne notater til skemaet. Ved et teammøde har de aftalt den endelige ordlyd og få, men tydelige mål. Skolen har fokus på elevfravær, det skal også med. Lærerne gemmer skemaet i Ibs mappe på nettet. Ved lærerskift kan nye lærere få overblik, og alle i teamet kan følge Ibs udvikling.
Elevplan for:
Ib, 4.a
Dato: 2/10-06
Drøftes på skole-hjem-samtalen 23/10 klokken 16.30 i klasselokalet.
Hvad er der sket siden sidst:
Fremgang i dansk og historie, godt du kommer i lektieklubben
Godt arbejde med collage i billedkunst
Matematik: stadig flot resultat, men sjusk ved skriftligt arbejde
Øvrige fag: Ib følger godt med. Især god indsats i gruppearbejde om Grønland
Ib husker nu madpakken hver dag
For sent 6 gange siden sommerferien, 2 sygedage
Arbejdsindsats
Ib er god til at følge med i timerne og lave lektier
Prøveresultater siden sidste elevplan:
Dansk: Læseprøve: C, læser langsomt og sikkert
Matematik: C7, over middel
Mål for næste periode:
Ib skal komme til tiden hver dag
Ib skal blive hurtigere til at læse
Ib skal give sig tid til at skrive pænere, brug lineal
Plan for næste periode:
Læsekursushold B, lærer xx fra uge 2 til uge 6. Læs mindst 1/2 time hver dag
Lektieklub tirsdag og torsdag fortsætter
Ib går tidligere hjemmefra om morgenen
Øvrige bemærkninger:
Ib er en god kammerat
Opfølgning
Næste skole-hjem-samtale