Skole reklamerer for sig selv

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Tingbjerg Skole i København har fået produceret en dvd for at tiltrække flere elever fra skoledistriktet. Filmen hedder »Tingbjerg Skole - en skole du ikke kan undvære« og findes på seks sprog: dansk, arabisk, albansk, tyrkisk, urdu og somali, fortæller konstitueret skoleleder Eva Stemann Larsen.

Hvorfor har I valgt at producere en dvd om skolen. Mangler I elever?

»Det er altid rart med flere elever, og vi vil gerne gøre opmærksom på os selv, at vi er en kanongod skole i meget smukke omgivelser, og at her er alle muligheder med svømmehal, it-rum, idrætshal og mosen. Vi er udviklingsorienterede og har et hårdtarbejdende personale«.

Hvor skal filmen vises?

»Den er sendt ud til potentielle nye forældre som en satsning og til fritidshjemmene. Tingbjerg er et lukket miljø, hvor nogle vælger privatskoler som mange andre steder i København. Men her kan vi vise, hvem vi er, og at vi har nogle gode rammer«.

Filmen har kostet omkring 80.000 kroner for produktion og kopier. Hvor kommer pengene fra?

»Vi har søgt og fået støtte fra forvaltningen via Københavnermodellen«.

Tror I, at rendyrket reklame virker?

»Vi viser dét, vi laver. Jeg synes ikke, det er reklame. Det er sådan, vi arbejder. Vi synes, vi gør et godt stykke arbejde, og at der er brug for at fortælle, at vi har en god skole for alle kvarterets børn. De forældre og fritidshjem, der har sagt noget om filmen, har sagt, at den er god«.

hl@dlf.org