Det tager for lang tid

Publiceret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Når skoler og forældre bliver enige om, at et barn skal tale med en skolepsykolog, og skriver en indstilling, så er det helt uanstændigt, at der kan gå måneder - ja - halve år, før der sker noget, siger skoleleder Steen Christensen fra Ubberud Skole i Odense, i øjeblikket fungerende leder på Hunderupskolen, også i Odense.

Skoleleder på Næsby Skole er enig:

- Vi har en fornemmelse af, at man render for meget til tværfaglige møder her og der og bruger for lidt tid på at hjælpe børnene med at lære. Det er koordinering på bekostning af børnenes tid. Hele den forebyggende indsats er der jo bogstaveligt talt ikke tid til.

Niels Munkholm Rasmussen, formand for Odense Lærerforening, har også en kommentar:

- Man skal vælge at opprioritere rådgivningsområdet og det forebyggende arbejde som et aktiv for kommunen. Det er helt tåbeligt, at sagerne venter, til de bliver alvorlige.