Debat
0   238

Enhedsskolens redning

Professor Niels Egelund fremturer i sidste nummer af Folkeskolen med sin private forståelse af det netop indgåede skoleforlig. Det lægger op til øget holddannelse på basis af praktisk-pædagogiske overvejelser i forbindelse med konkrete, afgrænsede faglige forløb. Det er noget ganske andet end den opdeling af børnene efter intelligens, som Egelund ser som enhedsskolens redning. Følger vi professorens anbefaling, kommer vi til at stå som lægen, der konstaterede, at operationen lykkedes, men patienten døde. Niels Egelunds flypassagerer kan prise sig lykkelige for, at der stilles betydeligt større krav til fagligheden hos luftkaptajner end hos pædagogikprofessorer.

Niels Christian Sauer

Artiklen fortsætter under banneret

medlem af DLF's hovedstyrelse


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Gem Annuler
Gemmer, vent venligst...
Klag
Kommentaren er slettet

LÆS OGSÅ